• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

سفرهای نوروزی شروع نشده مشهدی ها بیش از ۷میلیارد جریمه شدند/ چهار دفتر خدمات مسافرتی پلمپ شده اند

  • کد خبر : 46138
  • 14 مارس 2023 - 2:55
سفرهای نوروزی شروع نشده مشهدی ها بیش از 7میلیارد جریمه شدند/ چهار دفتر خدمات مسافرتی پلمپ شده اند

بر اساس اعلام معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی طرح نظارتی زائر در مشهد مقدس آغاز شد.و هنوز سفرهای نوروزی شروع نشده مشهدی ها بیش از ۷میلیارد جریمه شدند.

بخشعلی بیاتی بیان کرد: طرح نظارتی زائر به دلیل زائرپذیر بودن شهر مشهد هم اکنون در حال اجرا می باشد که در قرارگاه خدمات سفر مشهد نیز سازمان صمت به عنوان مسئول نظارت ها مشخص شده و از تمامی ظرفیت‌های دستگاه ها در این حوزه استفاده می‌کند.

طرح زائر

بیاتی درباره طرح زائر عنوان کرد: این طرح از ۱۰ اسفند ماه آغاز شده و از ۱۳ اسفند نیز پایگاه های اصلی نظارتی در چهار خیابان منتهی به حرم مستقر شده اند که برای دسترسی بهتر زائران به آنها در لابی هتل ها این پایگاه ها وجود دارد.

در اطراف میدان های منتهی به حرم نیز پایگاه هایی فعال شده با حضور نیروهای بسیج اصناف که شهروندان و زائران گزارش های خود را به آنها تحویل داده و این پایگاه ها هماهنگی های لازم برای بازدیدها و نظارت را انجام می‌دهند.

یک پایگاه نیز در پایانه مسافربری مستقر شده و نظارت بر حوزه حمل و نقل را انجام می دهد و بررسی ها نشان می هد ۹۰ درصد فروشگاه های اطراف حرم از برچسب های قیمت استفاده می کنند.

چهار دفتر خدمات مسافرتی پلمپ شده اند

وی اظهار کرد: موضوع نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی بخصوص در حوزه قیمت ها از اهمیت زیادی داشته که طی این مدت با نظارتی که وجود داشته چهار دفتر خدمات مسافرتی که برخی دارای مجوز و برخی بدون مجوز بوده اند پلمپ شده اند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: در پایگاه های ما نمایندگان ۱۴ دستگاه خدمات رسان به همراه یک رئیس شعبه از تعزیرات حضور دارند که هر واحد صنفی میزان تخلفات آن زیاد باشد در همانجا برخورد انجام و حکم صادر می شود.

هنوز سفرهای نوروزی شروع نشده مشهدی ها بیش از ۷میلیارد جریمه شدند

او همچنین افزود :از ۱۳ اسفند ماه تا ۲۱ اسفند در مجموع ۱۴۰۵ بازرسی صورت گرفته که ۲۳۴ پرونده تشکیل و به مراجع مربوطه ارسال شده و هفت میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

۶۸ مورد شکایت نیز از سوی زائران به پایگاه ها رسیده که در مجموع ۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال برگشتی وجه به زئران بوده است.

برای نظارت ها در سطح شهر مشهد از ظرفیت ۶۰۰ نیرو از دستگاه ها و ۵۰۰ نفر نیروهای بسیج اصناف برای دریافت گزارش ها استفاده شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.