• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

۸ جاذبه گردشگری برتر استانبول که نباید از دست بدهید

  • کد خبر : 46148
  • 14 مارس 2023 - 11:55

استانبول یکی از شهرهای برتر ترکیه است که جاذبه های زیادی برای ارائه به مسافران از سراسر جهان دارد. این شهر متنوع با جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر در دو قاره (آسیا و اروپا) پراکنده شده است. گذشته تاریخی باشکوه آن که به دوره های روم، بیزانس و عثمانی برمی گردد، چیزی است که علاقه مندان به سفر را به وجد می آورد. بناهای تاریخی و بناهای دیدنی، معماری مدرن و باستانی، مهمان نوازی و سادگی این شهر دلربا، چیزی است که آن را به مقصدی ایده آل برای بسیاری تبدیل کرده است. گردشگری استانبول با چیزهای جدیدی که هر بار ارائه می دهد، در چند سال اخیر واقعاً سرعت خود را افزایش داده است. بیایید با این راهنمای کامل سفر به استانبول ۸ جاذبه گردشگری برتر استانبول را کشف کنیم.

تاریخچه مختصری از استانبول زیبا

تاریخ استانبول احتمالاً از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد آغاز شده است. در طول تاریخ، این شهر باشکوه سه نام متفاوت داشت. شهری که به عنوان یک شهر یونان باستان با نام بیزانس آغاز شد، پس از امپراتوران روم، قسطنطنیه نام گرفت و در نهایت، نام رسمی استانبول شد. به دلیل ترکیبی از فرهنگ های یونانی، رومی و ترکی، تشخیص ویژگی های فرهنگی و معماری دشوار است. اگرچه استانبول در سال ۱۹۲۳ بخشی از جمهوری ترکیه شد، اما نادیده گرفته شد. در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۵۰، استانبول دوباره ظهور کرد و به سرعت شروع به رشد کرد و هنوز هم به رشد خود ادامه می‌دهد. امروز استانبول شهری مدرن است که به میراث تاریخی خود وفادار مانده است، جایی که می توان اتحاد شرق و غرب را تجربه کرد.

این مطلب را از دست ندهید. شگفت انگیزترین هتل های زیر آب در جهان

۸ جاذبه گردشگری برتر استانبول

استانبول به خاطر تاریخ، فرهنگ، غذاهای خود و مکان‌های دیدنی بسیاری شناخته شده است. با وجود بهترین مکان‌های دیدنی در استانبول، ممکن است تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را ببینید و چه چیزی را نبینید دشوار باشد. از مساجد تا کلیساها، از محله های قدیمی گرفته تا بهترین سازه های جهان،ما ۸ جاذبه گردشگری برتر استانبول را برایتان معرفی میکنیم.

ایاصوفیه

ایاصوفیه یکی از بناهای معروف استانبول ترکیه است. این یک شاهکار مهندسی رومی است که بین سالهای ۳۲۵ تا ۳۳۰ پس از میلاد ساخته شد. در ابتدا ایاصوفیه به عنوان یک کلیسای مسیحی ساخته شد اما در سال ۱۴۵۳، زمانی که عثمانی ها قسطنطنیه را تصرف کردند، به مسجد تبدیل شد. بنابراین در درون این شگفتی شگفت انگیز می توان عناصر ادیان مسیحی و اسلامی را دید. در سال ۱۹۳۵ ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و در معرض دید عموم قرار گرفت. یک نفر برای گشت و گذار در کل ساختمان به دو ساعت زمان نیاز دارد. بازدیدکنندگان می توانند از طریق دروازه امپراتوری به سمت شبستان مرکزی بروند تا از ۱۰۷ ستون زیبا، سقف پوشیده شده با موزاییک باشکوه و سبک معماری زیبای آن دیدن کنند. این ساختمان به قدری زیباست که برخی حتی آن را هشتمین عجایب جهان می نامند.

مسجد آبی

درست در کنار ایاصوفیه، مسجد آبی قرار دارد که از سال ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ ساخته شد تا از اندازه و زیبایی ایاصوفیه پیشی بگیرد. این مسجد که توسط سلطان احمد ساخته شده است، برخی از عناصر مسیحی بیزانسی ایا صوفیه و عناصر معماری سنتی اسلامی را ادغام کرده است. این نام به دلیل کاشی های آبی دست ساز به سبک ایزنیک که برای تزئین دیوارهای داخلی آن استفاده می شود، گرفته است. مسجد آبی که در اوایل قرن هفدهم ساخته شد امروزه یک عبادتگاه فعال است. به همین دلیل مسجد در پنج وقت نماز روزانه به روی گردشگران بسته است، بنابراین برنامه ریزی کنید. عناصر زیبای کوچکی مانند پنج گنبد اصلی، هشت گنبد فرعی، شش مناره، محراب، مناره، شیشه های رنگی و کاشی های سرامیکی آبی همگی زیبایی بیشتری به این گنجینه گرانبها می بخشند. ورود رایگان است، با این حال، قوانین خاصی وجود دارد که باید هنگام ورود به مسجد رعایت کنید.

آب انبار بازیلیکا

آب انبار باسیلیکا، ساخته شده در قرن سوم، تنها چند قدم با مسجد آبی فاصله دارد. آب انبار تاریک، سرد و مرموز زیرزمینی یکی از مخازن باستانی شهر است. از قرن ششم آب مورد نیاز ساکنان استانبول را تامین کرده است. امروزه با آب کم نگهداری می شود تا عموم مردم بتوانند به آن مکان دسترسی داشته باشند. پنجاه و دو پله حکاکی شده از سنگ، یکی را به ورودی آب انبار باسیلیکا می رساند. این اتاقک زیرزمینی ۹۸۰۰ مترمربعی ظرفیت نگهداری حدود ۸۰۰۰۰ مترمکعب آب را دارد. کل بار مخزن توسط ۳۳۶ ستون پشتیبانی می شود که عمدتاً سبک های یونی و کورنتی به استثنای سبک های دوریک هستند. فناوری مورد استفاده رومیان باستان برای ساخت این شگفتی معماری همه را شگفت زده خواهد کرد. بازدید از آب انبار باسیلیکا یکی از بهترین مکان های استانبول برای بازدید است.

کلیسای چورا

کلیسای منجی مقدس در چورا یکی از زیباترین نمونه های کلیسای بیزانسی به حساب می آید. این کلیسا در ترکیه، استانبول، در محله ادیرنکاپی واقع شده است.کلیسای چورا که به کلیسای ناجی مقدس نیز معروف است در قرن یازدهم ساخته شد. این شهر به خاطر نقاشی های دیواری و موزاییک هایی که زندگی عیسی مسیح و مریم را به تصویر می کشد، مشهور است. این کلیسای ارتدکس یونانی به عنوان یکی از زیباترین آثار معماری بیزانس توصیف می شود. در روزهای قبل صومعه بود، ۵۰ سال بعد به مسجد تبدیل شد و سپس در سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شد. سلطان بایزید دوم که کلیسا را ​​به مسجد تبدیل کرد، تمام موزاییک ها و نقاشی های دیواری را با گچ پوشاند. قرن ها به دلیل اعتقاد به اسلام که به مردمش اجازه عبادت در مقابل نقاشی های دیواری بیزانس را نمی داد. برخی از آنها در زلزله از بین رفته و برخی از آنها سقوط کرده و تجزیه شده اند. اما با کمک مالی و کمک های مالی آمریکایی، بیشتر آثار هنری بازسازی شدند.

کاخ دولما باغچه

یکی از ۸ جاذبه گردشگری برتر استانبول کاخ دولما باغچه است که با مساحت ۴۵۰۰۰ متر مربع بزرگترین کاخ در کل ترکیه است. زیبایی، راحتی و تجمل صفت هایی هستند که برای توصیف پر زرق و برق ترین کاخ ترکیه به کار می روند. این بنا در امتداد خط ساحلی بسفر به سبک های اروپایی نئوکلاسیک، باروک و روکوکو همراه با ترکیبی از معماری سنتی عثمانی ساخته شده است. در قرن نوزدهم به عنوان اقامتگاه سلطان و خانواده اش ساخته شد. کاخ دلمه باغچه از ۲۸۵ اتاق، ۴۶ سالن، ۶ حمام و ۶۸ سرویس بهداشتی تشکیل شده است. این کاخ همچنین دارای بزرگترین لوستر کریستال بوهمی جهان است که در سالن تشریفات قرار دارد. سنگ‌های گران‌قیمتی مانند مرمر مرمره، سنگ مرمر مصری و پورفیری از پرگامون برای افزودن زیبایی بیشتر به کاخ استفاده شده است. هدایای دریافتی از رهبران مختلف ایالت و نقاشی های گران قیمت برای تزئین دیوارها و کف کاخ استفاده می شود.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول در محله امینونو Eminönü استانبول، نزدیک پارک گولهانو Gülhane و کاخ توپکاپی واقع شده است. ترکیبی از سه موزه با هم: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان، و موزه کیوسک کاشی، موزه باستان شناسی استانبول است. هر سه موزه در یک باغ قرار دارند. این موزه علاوه بر اینکه اولین موزه ترکیه است، یکی از بزرگترین موزه های جهان نیز می باشد. مجموعه ای از بیش از ۱ میلیون شی از آثار باستانی یونانی، رومی و بیزانسی به طور امن در اینجا نگهداری می شود. مصنوعات گرانبهایی مانند سارکوفاگ زنان گریان، تابنیت، سارکوپاژ الکساندر، مجسمه های برانخیت راه مقدس دیدیم میلتوس، مجسمه های کور و کوروس، مجسمه شیر مقبره هالیکارناسوس، سر آفرودیت زئوس از پرگامون معروف. و پرتره اسکندر مقدونی تعداد کمی از مجموعه های بزرگ هستند.

8 جاذبه گردشگری برتر استانبول که نباید از دست بدهید

برج گالاتا

برای دیدن نمایی ۳۶۰ درجه از شهر تاریخی استانبول، از برج گالاتا با ارتفاع ۶۷ متر بالا بروید. این مکان ایده آلی برای دیدن خط افق استانبول و اطراف آن از منظری متفاوت است. برج گالاتا در اواسط قرن چهاردهم برای شناسایی آتش سوزی ها ساخته شد و از آن به عنوان سربازخانه و سیاه چال نیز استفاده می شد. این برج قرون وسطایی در ابتدا برج مسیح نام داشت که در زمان ساخت بلندترین ساختمان استانبول بود. این برج بازسازی شده است و امروز یک کافه، رستوران و کلوپ شبانه در اینجا خواهید یافت. در کافه Pierre Loti خود را با یک نمایش ترکی سرگرم کنید یا از یک قهوه سنتی ترکی با باقلوای خوش طعم لذت ببرید. برای خود یک تور پیاده‌روی رزرو کنید و در محله‌ای که خیابان‌های سنگ‌فرش شده باریک و مناظر درخشان دارد، کاوش کنید. یکی از بهترین مکان‌های استانبول که می‌توانید تمام روز را به تفریح ​​بگذرانید.

میدان امینونو

 امینونو  Eminonu مرکز حمل و نقل است که اتوبوس، قطار، تراموا و کشتی در آن به هم متصل می شوند. همچنین نقطه عزیمت برخی از سفرهای دریایی و کشتی است. میدان امینونو که بین پل گالاتا و مسجد جدید واقع شده است، منطقه اصلی جاذبه برای مردم محلی و گردشگران است. این مکان همیشه شلوغ و پر هرج و مرج است زیرا در تمام طول روز محل فعالیت است. خیابان‌ها مملو از فروشنده‌ها، خریداران سوداگر، مسافران و گداهای آوازخوان است، اما شب‌ها این مکان کاملاً متروک است. می‌توانید از قدم زدن در بازار لذت ببرید، از مساجد دیدن کنید، غذاهای استانبولی را در رستوران‌های معروف بررسی کنید، یا برای تماشای مناظر با کشتی بروید. اگر از علاقه مندان به تاریخ و معماری هستید، این مکان مناسب شماست. میدان امینونو الهام بخش ترین میدان در جهان است زیرا توانایی درک و به اشتراک گذاری احساسات دیگران را دارد.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.