• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

ردیاب خودرو چیست و چگونه کار می کند؟/ بهترین ردیاب خودرو کدام است؟/آیا خودرو سرقتی را می توان با ردیاب پیدا کرد؟

  • کد خبر : 46161
  • 14 مارس 2023 - 12:39
ردیاب خودرو چیست و چگونه کار می کند؟/ بهترین ردیاب خودرو کدام است؟

فناوری GPS تقریباً در زندگی مدرن جای خود را باز کرده است. بسیاری از ما هر روز بدون اینکه بدانیم ردیابی GPS از آن استفاده می کنیم. یکی از مهمترین ویژگی آن به عنوان ردیاب خودرو است .خودرو های امروزی به خصوص خودرو های ایرانی، فاقد سیستم امنیتی قوی هستند و به همین دلیل بیشتر سرقت ها از خودرو های ایرانی است.از سیستم های امنیتی خودرو می توان به ترتیب به قفل فرمان و پدال، دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو اشاره کرد که مطمئن ترین راه برای جلوگیری از سرقت ماشین، استفاده از ردیاب خودرو است.

 GPS چیست؟

جی پی اس GPS مخفف عبارت Global Positioning System است. این سیستم شامل شبکه‌ای از ماهواره‌ها است که به دور زمین می‌چرخند و دستگاه‌هایی که می‌توانند به تعیین یک شی یا مکان یک فرد کمک کنند. فناوری GPS که در ابتدا در دهه ۱۹۶۰ برای کاربردهای نظامی توسعه یافت، سرانجام در سال ۱۹۸۳ برای استفاده عمومی در دسترس قرار گرفت و پیشرفت ها و موارد استفاده در طول دهه ها افزایش یافته است. این روزها، GPS طیف وسیعی از کاربردها را دارد، از تمرینات نظامی در سراسر جهان گرفته تا مسیرهایی که به رانندگان کمک می کند مسیر خود را پیدا کنند.

دستگاه ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟

دستگاه های ردیاب GPS سیگنال های ماهواره ای خاصی را ارسال می کنند که توسط گیرنده پردازش می شوند. این گیرنده های GPS مکان دقیق دستگاه GPS را ردیابی می کنند و همچنین زمان و سرعت حرکت آنها را محاسبه می کنند. همچنین می توان این موقعیت ها را با استفاده از چهار نوع سیگنال ماهواره ای GPS در نماهای سه بعدی محاسبه و نمایش داد. سیستم های GPS از سه بخش فضا، کنترل و کاربر تشکیل شده است.

نصب ردیاب GPS بر روی وسایل نقلیه به افزایش امنیت خودرو کمک می کند. اگر وسیله نقلیه یا دارایی شما که به ردیاب مجهز است به سرقت رفته یا مفقود شود، ردیاب GPS می تواند به شما کمک کند وسیله نقلیه یا دارایی دزدیده یا گم شده خود را سریعتر پیدا کرده و بازیابی کنید.

بهترین ردیاب خودرو کدام است؟

معروف ترین برندهای ردیاب خودرو استیلاک، وایزر، زنوتیک، نورون و … هستند .

ردیاب بهتر است یا دزدگیر ماشین؟

دزدگیر ماشین و جی پی اس خودرو هر دو مکمل یکدیگر هستند و بهتر است در کنار هم استفاده شوند. با خرید دزدگیر ماشین تصویری به همراه یک ردیاب خوب، سیستم امنیتی خودروی شما کامل می شود.

اگر محدودیت در هزینه دارید بهتر است یک دزدگیر ساده به همراه یک ردیاب خوب خریداری کنید و در صورتی که قصد خرید یکی از این دستگاه را دارید بی شک ردیاب خودرو، بهترین گزینه برای تامین امنیت ماشین است.

آیا خودرو سرقتی را می توان با ردیاب پیدا کرد؟

اگر خودروی شما مجهز به ردیاب قوی و پیشرفته ای باشد که از قابلیت های شنود، کنترل خودرو از راه دور، گزارش دهی لحظه ای و… پشتیبانی کند، قطعا شما می توانید از طریق این قابلیت ها ماشین سرقتی خود را بیابید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.