• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

هشدار مجدد همتا: هیچ تصمیم جدیدی برای رجیستر‌ی آیفون ۱۴ گرفته نشده است

  • کد خبر : 46222
  • 18 مارس 2023 - 15:01
رجستیری آیفون 14

سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای، اخبار جعلی پیرامون رجیستر شدن آیفون ۱۴ را تکذیب کرد. این مجموعه بار دیگر به واحدهای صنفی هشدار داد که از خریدو‌فروش آیفون ۱۴ خودداری کنند؛ چرا که مصداق کالای قاچاق است. به‌نظر می‌رسد این بیانیه در راستای انتشار تصویر نامه‌ای جعلی باشد که در آن به رجیستری شدن گوشی‌های آیفون ۱۴ اشاره‌شده و در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد و ممکن است مردم را گمراه کند.‌

با توجه به اینکه دولت هنوز هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون ۱۴ نگرفته است، سودجویان هرازگاهی با انتشار نامه‌های جعلی قصد فروش این تلفن همراه را با قیمتی بالاتر دارند.

به‌تازگی نامه‌ای در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که از رجیستر شدن آیفون‌های ۱۴ که تا پیش از یک اسفند به‌صورت مسافری یا پستی وارد کشور شده‌اند، خبر می‌دهد.

تصویر نامه جعلی که همتا آن را تکذیب کرده است

تصویر نامه جعلی که همتا آن را تکذیب کرده است

در همین راستا، سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد این نامه جعلی بوده و هدف آن کلاهبرداری از مردم است:

«پیرو انتشار اخبار جعلی مبنی بر رجیستر آیفون ۱۴ به اطلاع می‌رساند آخرین تصمیم در این زمینه، ممنوعیت واردات مسافری و پستی آن از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ است و هیچ تصمیم دیگری اتخاذ نشده است. همچنین با توجه به آنکه تاکنون هیچ گوشی آیفون ۱۴ از طریق واردات تجاری وارد کشور نشده، به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود از خریدوفروش آن اجتناب نمایند، چرا که مصداق کالای قاچاق است.»

شاید برای شما جالب باشد : گوگل هوم چیست؟ و چه امکاناتی دارد؟ Google

همتا تأکید دارد واردات مسافری که برخی به آن استناد می‌کنند، مخصوص استفاده شخصی مسافر بوده و سوءاستفاده تجاری از آن براساس بند چ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصداق قاچاق است.

سامانه رجیستری تلفن همراه در پایان به افرادی که قصد خرید موبایل دارند، توصیه کرد که پیش از خرید، استعلام اصالت کرده و از نوع واردات گوشی، شرکت گارانتی و تاریخ آغاز گارانتی آن مطلع شوند. همچنین حتماً برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام اصالت همتا را با فیزیک کالا تطابق داده و درصورت مغایرت، از خرید صرف‌نظر کنند.

استعلام اصالت از طریق ارسال شناسه ۱۵ رقمی IMEI به درگاه‌های سامانه همتا شامل کد دستوری #۷۷۷۷*، سایت و اپلیکیشن همتا امکان‌پذیر است. شناسه IMEI نیز با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶# روی دستگاه یا از روی جعبه قابل‌ملاحظه است.

همان‌طور که همتا اشاره کرده، به‌نظر می‌رسد انتشار چنین تصویر جعلی توسط سودجویان ساخته شده است تا مشتریان قبلی خود را ساکت کنند یا سعی در جلب‌نظر مشتریان جدید داشته باشند. لازم به تأکید است افرادی که قصد خرید آیفون ۱۴ دارند، نباید روی رجیستر‌شدن آن حساب باز کنند و با وعده رجیستری، هزینه بیشتری برای خریداری این گوشی پرداخت کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46222

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.