• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

هشدار هواشناسی به کشاورزان ۶ استان/ سامانه بارشی جدید در راه ایران

  • کد خبر : 46264
  • 23 مارس 2023 - 10:28
هشدار هواشناسی

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق و  جنوب شرق فعال بوده و به‌تدریج از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود. بعدازظهر جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب و شنبه آینده در ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و زاگرس شمالی افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش بینی شده و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در مناطق غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی،‌ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه گستره بارش‌ها علاوه بر نیمه غربی بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد.

امروز در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود. پنجشنبه در مناطق شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود. خلیج‌فارس و دریای همان تا روز جمعه مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.