• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

پیروی از سبک زندگی سالم خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می دهد

  • کد خبر : 46294
  • 25 مارس 2023 - 13:37
پیروی از سبک زندگی سالم خطر ابتلا به کووید 19 را کاهش می دهد

بار دیگر شاهد اوج گیری کرونا هستیم و این بیماری همچنان قربانی می گیرد تحقیقات جدید نشان می دهد پیروی از سبک زندگی سالم خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد.

زندگی سالم خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می دهد

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد زنانی که بیشتر جنبه‌های سبک زندگی سالم را دنبال می‌کردند، از جمله وزن مناسب، نکشیدن سیگار ، ورزش منظم، خواب کافی، رژیم غذایی با کیفیت بالا و … تقریباً نصف خطر ابتلا به کووید ۱۹ را داشتند.

آندریا رابرتز، دانشمند تحقیقاتی ارشد در بخش بهداشت محیط و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: یافته‌های ما این احتمال را افزایش می‌دهد که اتخاذ رفتارهای سالم‌تر ممکن است خطر ابتلا به کووید طولانی را کاهش دهد.

کسانی که از کووید طولانی مدت رنج می برند که به عنوان داشتن علائم COVID-19 چهار هفته یا بیشتر پس از عفونت اولیه SARS-CoV-2 تعریف می شود. علائم می تواند شامل خستگی، تب و انواع علائم تنفسی، قلبی، عصبی و گوارشی باشد.

محققان داده‌های بیش از ۳۲۰۰۰ پرستار زن را در «مطالعه سلامت پرستاران II» که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در مورد سبک زندگی گزارش کردند و سابقه عفونت SARS-CoV-2 را از آوریل ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ گزارش کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

در طول این مدت، بیش از ۱۹۰۰ شرکت کننده به COVID-19 مبتلا شدند. در این میان، ۴۴ درصد مبتلا به کووید طولانی مدت شدند. در مقایسه با زنانی که هیچ فاکتور سبک زندگی سالمی ندارند، آنهایی که پنج یا شش سال داشتند، ۴۹ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی مدت بودند. در میان شش عامل سبک زندگی، حفظ وزن بدن سالم و خواب کافی (هفت تا نه ساعت در روز) بیشترین ارتباط را با خطر ابتلا به کووید طولانی مدت داشت. نتایج همچنین نشان داد که حتی در میان زنانی که به کووید طولانی مبتلا شده‌اند، افرادی که سبک زندگی قبل از عفونت سالم‌تری دارند، ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به علائمی هستند که در زندگی روزمره آنها اختلال ایجاد می‌کند.

آنها خاطرنشان کردند که یک توضیح احتمالی برای ارتباط‌هایی که مشاهده کردند این است که بر اساس تحقیقات قبلی، سبک زندگی ناسالم با افزایش خطر التهاب مزمن و اختلالات ایمنی مرتبط است که با افزایش خطر ابتلا به کووید طولانی‌مدت مرتبط است.

در دهه های گذشته، دانشمندان شواهدی را جمع آوری کرده اند که نشان می دهد سبک زندگی سالم برای سلامت کلی مفید است. با این حال، برای مثال، در ایالات متحده، ۷۰٪ از جمعیت وزن بدن سالمی ندارند و ۳۰٪ به اندازه کافی نمی خوابند. سیون وانگ، سرپرست تیم تحقیق، در بخش تغذیه گفت: یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که تغییرات ساده در سبک زندگی، مانند داشتن خواب کافی، ممکن است برای پیشگیری از کووید طولانی مفید باشد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.