• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

نسخه اقتصادی چری آریزو ۵ جی‌تی با موتور ۱٫۵ لیتری توربو معرفی شد

  • کد خبر : 46431
  • 04 آوریل 2023 - 15:13
چری آریزو5

چری با رونمایی از نسخه اقتصادی آریزو ۵ جی‌تی به‌دنبال جذب مشتریان جوان‌تر است. این نسخه حدود ۶۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

سپتامبر گذشته بود که شرکت چری از آریزو ۵ جی‌تی در چین رونمایی کرد. این سدان اسپرت به یک موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ ۱۹۷ اسب‌بخاری مجهز است و قیمت آن از ۱۴٫۵ هزار دلار شروع و تا ۱۶٫۵ هزار دلار بالا می‌رود. حالا پس از چند ماه، چری تصمیم گرفته است که نسخه‌ای اقتصادی‌تر از این خودرو را وارد بازار کند. این نسخه به‌جای موتور ۱٫۶ لیتری، یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو در زیر کاپوت خود دارد و قیمت مدل پایه آن حدود ۳۰۰۰ دلار ارزان‌تر است.

محصولی از چری یا لکسوس؟

از نظر طراحی، آریزو ۵ جی‌تی کاملاً متفاوت از آریزو ۵ استاندارد است. اما نسخه جدید آریزو ۵ جی‌تی تفاوت فاحشی با مدلی که از آن مشتق شده، ندارد. همانند این مدل، جلوپنجره نسخه جدید نیز X شکل است و به‌شدت محصولات لکسوس را در ذهن تداعی می‌کند. چراغ‌های اصلی نیز درون قابی کشیده قرار دارند و به تکنولوژی LED مجهز هستند. لوگوی GT موجود روی جلوپنجره هم تأکید می‌کند که با خودرویی اسپرت روبه‌رو هستیم.

آریزو5 جی تی

در نمای عقب، چراغ‌های چری آریزو ۵ جی‌تی ابعاد نسبتاً بزرگی دارند و قاب آن‌ها مات است. یک قطعه تزئینی مشکی رنگ این چراغ‌ها را به‌ همدیگر متصل می‌کند. روی این قطعه نام چری با حروفی بزرگ درج شده است. وجود دو خروجی اگزوز دوقلو در طرفین سپ، به بیننده یادآوری می‌کند که آریزو ۵ جی‌تی یک خودرو با خصوصیات اسپرت است.

چری آریزو 5 جی تی

از لحاظ ابعاد باید گفت آریزو ۵ جی‌تی طولی برابر با ۴۷۱۰ میلی‌متر دارد و عرض آن ۱۸۲۹ میلی‌متر است. ارتفاع این سدان اسپرت چینی به ۱۴۹۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

در داخل کابین، استفاده از ترکیب رنگ مشکی و نارنجی، فضای جذابی را ایجاد کرده. مثل بسیاری از مدل‌های جدید، آریزو ۵ جی‌تی و نسخه اقتصادی آن از دو نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان بهره می‌برند. این دو نمایشگر درمجموع ابعادی برابر با ۲۰٫۵ اینچ دارند و درون پنلی عریض در پشت فرمان نصب شده‌اند.

اتاق چری آریزو 5 جی تی

امکانات مناسب و سیستم‌های ایمنی پیشرفته

صندلی‌های اسپرت مجهز به گرمکن، امکان تنظیم فرمان در چهار جهت، دسته دنده برقی، سیستم تشخیص صدا و پشتیبانی از فرمان‌های صوتی و پد مخصوص شارژ تلفن همراه به‌صورت بی‌سیم برخی از ویژگی‌ها و امکانات نسخه اقتصادی آریزو ۵ جی‌تی هستند.

چری آریزو ۵ جی‌تی از سیستم‌ کمک‌راننده کلاس L2+ سود می‌برد. این سیستم خود شامل سامانه‌های دیگری مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، سامانه تشخیص محدودیت سرعت و هشدارهای فعال می‌شود. در بخش ایمنی نیز امکانات این خودرو عبارتند از: دوربین ۳۶۰ درجه با امکان نمایش تصاویری با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰، ترمز اضطراری خودکار، پایش دقیق نقاط کور در هر شرایط جوی، دستیار تعویض خط با کنترل اطراف خودرو و هشدار وجود ترافیک در پشت خودرو. چری می‌گوید این خودرو از سازمان چینی C-NCAP پنج ستاره ایمنی کسب کرده است.

مشخصات فنی نسخه جدید چری آریزو ۵ جی‌تی

اصلی‌ترین تفاوت نسخه جدید با آریزو ۵ جی‌تی به موتور مربوط می‌شود. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، به‌جای موتور ۱٫۶ لیتری توربو، نیروی این نسخه جدید را موتور ۱٫۵ لیتری توربو تأمین می‌کند. این موتور ۱۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و نیروی آن از طریق گیربکس CVT به‌سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

برای مقایسه باید گفت موتور ۱٫۶ لیتری و توربوشارژ نسخه اصلی آریزو ۵ جی‌تی ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که خریداران می‌توانند مدل‌های پرچمدار از نسخه اقتصادی آریزو ۵ جی‌تی را با همین موتور قدرتمندتر انتخاب کنند. این موتور با گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه ترکیب می‌شود.

مشخصات فنی نسخه جدید چری آریزو 5 جی‌تی

نسخه جدید چری آریزو ۵ جی‌تی با هدف جلب‌نظر مثبت مشتریان جوان تولید می‌شود؛ ازاین‌رو قیمت پایین‌تری نسبت به مدل اصلی دارد. این نسخه در چهار تیپ وارد بازار خواهد شد. قیمت این تیپ‌ها بین ۷۹۹۰۰ الی ۱۰۹۹۰۰ یوان متغیر است؛ ارقامی که معادل تقریباً ۱۱۵۰۰ و ۱۶۰۰۰ هزار دلار یا ۶۳۲ و ۸۸۰ میلیون تومان می‌شوند.

طبق آمار، در سال ۲۰۲۲ مشتریان ۸۱,۱۵۸ دستگاه از خانواده چری آریزو ۵ را خریداری کرده‌اند. از این تعداد ۳۵,۷۰۸ دستگاه صادراتی هستند و توسط مشتریان غیرچینی خریداری شده‌اند. خانواده آریزو ۵ در سال ۲۰۲۱ شرایط بهتری داشت و آمار فروش آن برابر با ۱۰۵,۱۸۹ دستگاه بود. چری افت فروش ۲۲ درصدی این سری در سال ۲۰۲۲ را به افزایش محبوبیت خودروهای برقی در چین نسبت می‌دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46431

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.