• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

متن کامل و جزئیات لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها / ساعات کاری ادارات در طول هفته تغییر می‌کند

  • کد خبر : 46652
  • 16 آوریل 2023 - 10:11

متن کامل و جزئیات لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها اعلام شد . بر اساس اعلام نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دولت لایحه ای را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات به استثنای نهادهای خدمات‌رسان مثل مراکز درمانی بهزیستی و بانک ها در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

جزئیات لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بررسی لایحه فوق الذکر در دستور کار هفته جاری کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد و کلیات آن در این هفته در کمیسیون اجتماعی به رای گذاشته خواهد شد.

بر اساس این لایحه همه ادارات به استثنای ادارات خدمات رسان مثل بانک ها مراکز بهداشتی و درمانی بهزیستی و اماکن ورزشی در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود و باید ساعات کاری خود را در پنج روز دیگر هفته تنظیم کنند.

ساعات کاری ادارات در طول هفته

گودرزی در ادامه گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کار کارکنان ادارات باید در ۷۴۴ ساعت و در ماه ۱۷۶ ساعت باشد که بر اساس لایحه جدید دولت این میزان در هفته به چهل و دو ساعت و سی دقیقه و در ماه به ۱۷۰ ساعت تقلیل می یابد.

همچنین بر اساس این لایحه کارکنان ادارات می توانند با هماهنگی و موافقت مقامات مجموعه کاری خود تا سقف ۱۰ ساعت در ماه ساعات کاری خود را کاهش دهند که البته با این کار میزان حقوق و مزایای دریافتی آنها نیز به همین میزان کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.