• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

مغازه خودکشی (جستجوی تمام‌عیار مرگ و امید)

  • کد خبر : 46794
  • 01 می 2023 - 15:16

مغازه خودکشی

مغازه خود کشی رمانی با سبک کمدی سیاه نوشته ژان تولی است ،نویسنده در مغازه خودکشی با مرگ و زندگی شوخی می کند.

همچنین این رمان به شما نشان می‌دهد باید از شکست‌ها درس گرفت و از آن‌ها پلی به سوی موفقیت ساخت. داستان کتاب مغازه خودکشی در زمان و مکان نامعلوم، شاید در روزگاری نزدیک به آخرالزمان رخ می‌دهد

خلاصه رمان مغازه خودکشی

زمانی که انسان‌ها تمامی درختان را از بین برده و آسیب‌های بسیار جدی به محیط زیست وارد کرده‌اند. افسردگی و نا‌امیدی حالتی است که در تمامی اقشار جامعه به چشم می‌خورد و آمار خودکشی به شدت افزایش یافته است. در این میان در مغازه‌ای، خانواده‌ی تواچ کسب و کار خانوادگی کوچکی دارند و در این مغازه تمامی امکانات خودکشی را فراهم کرده‌اند. از طناب دار تا نابودکننده‌ترین ویروس‌ها. آن‌ها یک مغازه خودکشی دارند که سر درش این شعار را نوشته‌اند: آیا در زندگی شکست خورده‌اید؟ لااقل در مرگ‌تان موفق باشید. این خانواده هر روز وسیله‌ای جدید برای خودکشی اختراع می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. با ورود آلن فرزند کوچک این خانواده به داستان، فضا متفاوت می‌شود. آلن فردی شاد و خوشحال و امیدوار به زندگی است. این آغاز اتفاقات متفاوت در این داستان است.

شاید برای شما جالب باشد :خلاصه کتاب سه شنبه ها با موری

افزاد سرشناسی که خود کشی کرده اند

ژان تولی در این  کتاب  از اسامی افراد سرشناس استفاده کرده است. افراد مطرحی که دست به خودکشی زده‌اند. میشیما تواچ که برگرفته از نام میشیما یوکیو است. شاعر سرشناس ژاپنی که سه بار نامزد دریافت نوبل ادبیات شد و در نهایت دست به خودکشی زد. نام ونسان نیز برگرفته از نام ونسان ون‌گوگ نقاش مشهور هلندی است که با شلیک گلوله به قلب خود خودکشی کرد. مرلین یادآور مرلین مونرو بازیگر معروف آمریکایی است و نام آلن برگرفته از نام آلن تورینگ دانشمند ریاضی‌دان نابغه انگلیسی است..

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46794

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.