• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

شناخت بروکر فارکس؛ اولین قدم در مسیر پر پیچ و خم فارکس!

  • کد خبر : 46815
  • 03 می 2023 - 16:28

در کدام بروکر حساب معاملاتی افتتاح کنم؟ این سوال از اولین سوالاتی که در آغاز فعالیت در بازارهای مالی مثل فارکس با آن مواجه می‌شوید و یافتن پاسخی مناسب برای سوالاتی از این دست می‌تواند تاثیر قابل توجه بر ادامه فعالیت شما در بازار فارکس داشته باشد.

از جمله فعالیت‌های مهمی که معامله‌گران در بازار فارکس وقت زیادی صرف آن می‌کنند، بررسی بروکر و انتخاب یک بروکر مناسب برای فعالیت است. در بدو ورود به فارکس با اسامی بسیاری از بروکرها روبرو می‌شوید مثل آلپاری، ارانته، لایت فارکس و بسیاری بروکر دیگر که خدمات مالی به فعالان بازار فارکس ارائه می‌دهند. بررسی بروکر لایت فارکس ،آلپاری و بسیاری دیگر از بروکرهای مطرح بازار فارکس می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه‌بر نگهداری دارایی‌های خود در محیطی امن، به امکانات متنوعی جهت انجام معاملات دسترسی داشته باشید.

قبل از بررسی بروکرها لازم است در ابتدا تعریفی از بروکر و نحوه فعالیت آنها اطلاعاتی داشته باشیم. در ادامه با بروکرهای فارکس بیشتر آشنا می‌شویم.

بروکر

بروکر فارکس چگونه عمل می‌کند؟

فعالیت در بازاری وسیع که علاوه‌بر وجود مخاطبان بی‌شماری که از سرتاسر دنیا، پتانسیل بالایی در کسب سود دارد، می‌تواند برای بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. مانند تمامی بازارها در یک طرف عرضه‌کننده و در طرف دیگر تقاضا کننده‌گان در یک نقطه مشترک با هم مرتبط شده‌اند. در این بازار عرضه‌کنندگان ارزهای خود را ارائه می‌دهند و تقاضا‌کننده به‌دنبال ارز مورد نظر خود در قیمت مناسب است. در این‌جاست که در این بازار وسیع نیاز به واسطه‌ای جهت کوتاه کردن مسیر ارتباطی بین عرضه‌کننده و تقاضا‌کننده، نمایان می‌شود.

بروکرها یا همان کارگزارن نقش این واسطه را در بازار ایفا می‌کنند. از یک طرف عرضه‌کننده برای ارائه ارز خود به این واسطه‌ها مراجعه کرده و در طرف دیگر تقاضا‌کننده نیز برای جستجو به آنها مراجعه می‌کند. بروکرها با دریافت سفارشات از مشتریان خود، تراکنش مورد نظر آنها را جستجو و با پیشنهادهای موجود در بازار مطابقت و از طرف آنها انجام می‌دهند.

با وسعت یافتن فارکس، تعداد موسسات مالی که خدماتی به فعالان بازار ارائه می‌دهند نیز روبه افزایش است.

بروکرهای فارکس خدمات مالی خود را در قالب ابزارها و امکانات معاملاتی متنوع، پلتفرم‌های معاملاتی و بسیاری موارد دیگر، به معامله‌گران ارائه می‌دهند تا در تجزیه و تحلیل بازار به آنها کمک کرده و تصمیمات تجاری آگاهانه‌تری بگیرند.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و پایگاه خبری دخالت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

ویژگی‌های بروکر فارکس

همان‌طور که اشاره شد، برای فعالیت در بازار فارکس به موسساتی نیاز است که خدمات مالی را جهت انجام تراکنش‌های مختلف، به کاربران ارائه دهند. امکاناتی که بروکرها برای مشتریان خود فراهم می‌کنند موارد بسیاری را در بر می‌گیرد.

از اولین مواردی که در هر بروکر مورد توجه قرار می‌گیرد خدمات پشتیبانی است. کاربران در بسیاری مواقع، در فعالیت‌های خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نیاز به راهنمایی و مشاوره یک تیم متخصص و قوی دارند. گاهی یک پاسخ مناسب از افراد با تجربه می‌تواند از وقوع واقعه‌ای تلخ برای مشتریان جلوگیری کند. بر این اساس ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخگویی تیم می‌تواند از نکات قوت یک بروکر باشد.

از امتیازات دیگری که یک بروکر می‌تواند برای برتری خود نسبت به سایر رقبا مطرح کند برخورداری از مجوز‌های قانونی برای فعالیت است. معامله‌گران دارایی‌های خود را در حساب بروکرها سپرده‌گذاری می‌کنند. طبیعتاً امنیت از ویژگی‌های مهمی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

بروکرهای فارکس در ابتدای فعالیت خود مجوزهای مختلفی دریافت می‌کنند. این مجوزها می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تایید اعتبار بروکر محسوب شود. فعالیت تحت نظارت سازمان‌های مختلف قانونی امتیازی برای بروکر خواهد بود.

بروکرهای فارکس بستری را برای معاملات ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند و ابزارها و امکانات مختلفی را جهت انجام تراکنش‌ها در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. استفاده از ابزارها و منابع مختلف به معامله‌گران در تجزیه و تحلیل بازار و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه کمک می‌کند.

معامله‌گران با استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی بروکر نسبت به بررسی بازار و ثبت سفارش اقدام می‌کنند. بروکر سفارش‌های معامله گر را با پیشنهاد‌های موجود در بازار مقایسه کرده و اقداماتی در تطبیق سفارشات انجام می‌دهد که در نهایت به انجام معامله منجر می‌شود.

همراه با وسعت بازار فارکس، روزبه روز بر تعداد بروکرها افزوده می‌شود. ایجاد بازار رقابتی بروکرها را بر‌آن داشته است تا اقدامات بسیاری در زمینه افزایش امکانات و ارتقای خدمات خود انجام دهند.

ویژگی برو کر

منابع درآمد بروکرهای فارکس

بروکرهای فارکس هم مانند تمامی موسسات در مقابل خدمات ارائه شده خود مبلغی را دریافت می‌کنند. این مبلغ بسته به نوع خدمت ارائه شده و نوع حسابی که به مشتری ارائه می‌شود، متفاوت است.

یکی از منابع درآمد بروکرها، اسپرد است. اسپرد تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواستی یک جفت ارز است.

به‌عنوان مثال، اگر قیمت پیشنهادی برای یک جفت ارز ۱٫۲۰۰۰ و قیمت درخواستی ۱٫۲۰۰۵ باشد، اسپرد ۰٫۰۰۰۵ یا ۵ پیپ است. معمولا میزان اسپرد متغیر است و با شرایط بازار می‌تواند افزایش یا کاهش داشته باشد.

علاوه‌بر اسپرد، بروکر برای معاملات انجام شده کمیسیون دریافت می‌کنند. کمیسیون منبع دیگری است که محل درآمد بروکر محسوب می‌شود. مبلغ کمیسیون می‌تواند ثابت یا درصدی از ارزش معامله باشد. مبلغ کمیسیون بیشتر برای معامله‌گران حرفه‌ای جذاب است که معاملات با حجم بالا را در سبد معاملاتی خود دارند.

در صورتی‌که معامله‌گری هستید که معاملات خود را بیشتر از یک روز کاری نگهداری می‌کند، باید به هزینه نگهداری و کارمزد مبادله‌ای روی تراکنش‌ها اعمال می‌شود دقت کنید. بروکرها برای انتقال معاملات از یک روز به روز معاملاتی دیگر مبلغی را دریافت می‌کنند که بر اساس تفاوت نرخ بهره بین دو ارز مورد معامله محاسبه می‌شود.

نگهداری از حساب‌های راکد و بدون معامله نیز می‌تواند برای بروکر منبع درآمد باشد. چراکه برای عدم استفاده معامله‌گر از حساب معاملاتی، توسط بروکر مبلغ به‌عنوان کارمزد عدم فعالیت کسر می‌شود.

تمام تراکنش‌های مالی مشمول کسر کارمزد هستند. در بروکر‌ها نیز واریز و برداشت مشمول هزینه‌ای می‌شود که بسته به نوع روش نقل و انتقال وجه می‌تواند متفاوت باشد.

برای استفاده پلتفرم معاملاتی در برخی بروکرها باید هزینه‌های پرداخت کنید، اگر چه این نوع کارمزد چندان مرسوم نیست ولی برخی بروکرها از آن به عنوان منبعی از درآمد خود استفاده می‌کنند.

بررسی بروکرهای فارکس می‌تواند نقشی حیاتی در ادامه فعالیت معامله‌گر در بازار مالی داشته باشد. بازار رقابتی بین بروکرها باعث شده است تا کارگزاران فارکس برای پیشی گرفتن از سایرین امکانات و خدمات متنوع را ارائه دهند و پیشنهادهای تشویقی و تخفیف در هزینه‌ها را برای جذب مشتری بیشتر، مطرح کنند.

مهم است که پس از آشنایی با بروکرهای فارکس و ویژگی‌های هر بروکر، به بررسی آنها اقدام کرده و با مقایسه امکانات و معیارهای مناسب نسبت به انتخاب بروکری متناسب با نیازهای فردی اقدام کنید. در این مقاله با نحوه عملکرد بروکر‌های فارکس آشنا شده و ویژگی‌هایی که می‌تواند در بررسی یک بروکر مورد استفاده قرار گیرد برشمردیم.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و پایگاه خبری دخالت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.