• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

مشاغل فنی پولساز در ایران

  • کد خبر : 54715
  • 30 می 2024 - 9:47

مشاغل فنی پولساز را در این مقاله با توجه به شغل های تعمیرات لوازم خانگی، نقاشی خودرو، برق ساختمان، برق خودرو، تعمیرات پکیج ، تعمیرات موبایل و هوشمند سازی ساختمان بررسی خواهیم کرد. بیشتر این شغل ها را می توانید از طریق دوره های کوتاه مدت آموزشگاه فن آموزان وارد بازار کار آن ها شوید.

مشاغل فنی پولساز

مشاغل فنی پولساز

افراد فارغ التحصیل زیادی هستند که از نبود شغل مناسب شکایت دارند اما در حال حاضر شغل های فنی پردرآمد زیادی نیز وجود دارد که شاید این افراد از آن ها بی خبر باشند. این مشاغل امنیت شغلی بالایی دارند و هنوز اشباع نشده اند. در حقیقت داشتن مهارت باعث می شود آینده شغلی افراد تضمین شود. در این مقاله قصد داریم برخی از این شغل های پردرآمد فنی و پول ساز را به شما معرفی کنیم که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند.

شغل های فنی پر درآمد را در این مقاله با توجه به شغل های تعمیرات لوازم خانگی، نقاشی خودرو، برق ساختمان، برق خودرو، تعمیرات پکیج ، تعمیرات موبایل و هوشمند سازی ساختمان بررسی خواهیم کرد. بیشتر شغل های ذکر شده در بالا مربوط به تعمیر و نصب تخصصی می باشند که می توانید از طریق دوره های کوتاه مدت آموزشگاه فن آموزان وارد بازار کار آن ها شوید.

اینو بخون حتما به کارت میاد : حق ویزیت پزشکان طب ایرانی در ۱۴۰۳

شغل های خدماتی

در شغل های خدماتی، تعمیری و فنی و شغل های مرتبط با فناوری اطلاعات هم می توان در یک شرکت مشغول به فعالیت بود و هم این که به صورت خود اشتغالی و با باز کردن مغازه ای کوچک کار کرد. در این حالت، داشتن شغل به صورت خوداشتغالی، دارای چند مزیت مهم می باشند که عبارتند از:

  • کارگر و کارفرما خود شما هستین.
  • ساعت کاری دست خود شماست و منعطف می باشد.
  • همیشه برای کارهای تعمیراتی و خدماتی کار هست.
  • به راحتی می توانید کار خود را گسترش داده و درآمد چندین برابری داشته باشید.

در ادامه مقاله به همه مشاغل ذکر شده با جزئیات بیشتر پرداخته می شود و با مثال های واقعی سعی خواهیم کرد حداقل درآمد را در هر شغل باین کنیم تا به امید خدا راهی را برای دوستانی که جویای این نوع مشاغل هستند باز کنیم.

تعمیرات موبایل ، لپ تاپ و تبلت

اولین شغل پردرآمدی که به سرمایه کم نیاز دارد و شما می توانید به عنوان یکی از شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی روی آن حساب باز کنید ، تعمیرات موبایل می باشد. در حال حاضر لوازم دیجیتال مانند لپ تاپ، تبلت و تلفن های همراه به یکی از ضروریات هر فردی تبدیل شده است که حتی مدت زمان کوتاهی نمی تواند آن را از خودش دور کند. همچنین افزایش قیمت این لوازم ضروری باعث شده در صورت خرابی این دستگاه ها، افراد تمایل بیشتری به تعمیر آن ها داشته باشند. به همین دلیل بازار کار تعمیرات تلفن های همراه، لپ تاپ و تبلت بسیار رونق گرفته است.

تکنسین تعمیرات موبایل یا تلفن همراه شخصی است که تست هایی را برای ارزیابی عملکرد موبایل، نصب و به روز رسانی نرم افزارهای تلفن، عیب یابی مشکلات، تعویض قطعات و اجزای آسیب دیده مانند باتری، صفحه نمایش LCD، صفحه کلید و دکمه ها را انجام می دهد. آنها همچنین به مشتریان خود در مورد مسائل گارانتی مشاوره می دهند و محصولات را بر اساس تخصص آنها معرفی و توصیه می کنند.

نصب و تعمیرات دوربین مدار بسته

یکی از مشاغل فنی پولساز نصب و تعمیرات دوربین های مدار بسته است زیرا برای تامین امنیت و نظارت بر مراکز دولتی و خصوصی همچنین ساختمان های مسکونی ،اداری و تجاری و فروشگاه ها و پاساژ ها و …. دوربین های مدار بسته انتخاب مناسبی می باشد و این حرفه بسیار رونق پیدا کرده است. همچنین استفاده از دوربین های مدار بسته در برخی مشاغل اجباری می باشد. در نتیجه با افزایش درخواست برای نصب دوربین های مدار بسته بازار کار این حرفه بسیار گسترش پیدا کرده است.

تعمیرات لوازم خانگی و درآمد آن

استفاده از تکنولوژی های جدید در استفاده از لوازم خانگی باعث شده انسان لباس را نه با دست، بلکه در ماشین لباسشویی، ظرف را نه با دست بلکه با ماشین ظرفشویی، جارو کردن خانه را به جای جارو دستی با جارو برقی و… انجام دهد.

بنابراین مشتریان لوازم خانگی برای تعمیر و نگهداری وسایل نیز نیازمند متخصصینی می باشند که به تعمیر وسایل مختلف خانگی متناسب با پیشرفت های آن ها تسلط برای تعمیر تسلط داشته باشند. تکنسین های تعمیر لوازم خانگی، لوازم خانگی آسیب دیده یا خراب را تعمیر می کنند و همچنین لوازم خانگی را نصب و نگهداری می کنند. آنها بسته به اندازه دستگاه و نوع کار مورد نیاز در محل کار خود یا در خانه های مشتری کار می کنند.

شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری

بعد از آبگرمکن های قدیمی انواع پکیج جای ان را در همه خانه های کوچک و بزرگ پر کرد. به همین دلیل این بازار کار یک بازار کار بزرگ برای کسب درآمد عالی می باشد. اما جزو مشاغل فنی پولساز نمی باشد مگر اینکه در کنار مهارتهای دیگری مانند نصب و تعیمر سایر تاسیسات ساختمانی استفاده شود. تعمیرات پکیج به مدل های مختلف از نظر برند، کیفیت آب، گاز و هوای منطقه مورد استفاده بستگی دارد.

استفاده مناسب از یک پکیج به تعمیر و نگهداری دوره ای مناسب، تعمیر و تعویض قطعات مربوط به سیستم احتراق، اجزای گرمایشی، شستشو و… وابسته می باشد. زیاد شدن طول عمر پکیج، رسوبات حاصل از احتراق، گرد و غبار و … باعث عملکرد نامطلوب پکیج در گذر زمان می شود. گرمای کم رادیاتور، نوسان دمای آب، افت فشار، سر و صدای زیاد و… از جمله علایم مورد نیاز برای تعمیر یک پکیج می باشند.

تعمیرات برد های الکترونیکی

در حال حاضر برد های الکترونیکی در تمامی لوازم برقی مانند تلفن های همراه، لپ تاپ، تبلت و …. وجود دارد و نقش مهمی را ایفا می کند  به این صورت اگر این قطعه خراب شود ممکن عملکرد تمام یا بخشی از دستگاه از کار بیوفتد.

این مقاله را از دست ندهید : خبر خوش برای معلمان بازنشسته ۱۴۰۰

هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان یا سیستم مدیریت ساختمان (BMS) یکی دیگر از مشاغل فنی پولساز می باشد که مبتنی بر کامپیوتر می باشد که گاهی آن را به عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS) نیز می نامند. هوشمند سازی ساختمان جهت کنترل و نظارت بر تجهیزات الکتریکی ساختمان مانند تهویه، روشنایی، سیستم های آتش نشانی و امنیتی نصب می شود که از دو قسمت نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است.

هوشمند سازی ساختمان برای مدیریت مصرف انرژی به روشی بهینه و مقرون به صرفه و افزایش قابلیت ها و راحتی های یک ساختمان بنا شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54715

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.