• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

آیت‌الله مکارم شیرازی: معامله، سرمایه گذاری و درآمد حاصل از همستر کامبت جایز نیست

  • کد خبر : 54886
  • 09 ژوئن 2024 - 9:34

یکی از مراجع تقلید درباره حکم شرعی درآمد حاصل از همستر تصریح کرد: با توجه به ابهامات زیادی که این نوع ارز‌ها دارند، از جمله اینکه منشأ استخراج آن‌ها روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن‌ها از سوی دولت‌ها پذیرفته نشده و همچنین منشأ سوءاستفاده‌های زیادی شده است، معامله، سرمایه‌گذاری و درآمد حاصل از آن‌ها جایز نیست.

درآمد حاصل از همستر

درآمد حاصل از همستر

متن پرسشی که از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد بازی‌هایی همانند همستر شده است به شرح زیر است: طی یک ماه اخیر در بستر تلگرام، انواع مختلف بازی‌ها مانند نات کوین، همستر و … راه اندازی شده است که توجه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را به خود جلب کرده است.

مطابق وعده‌ای که مدیران این بازی‌ها داده اند پس از کسب امتیاز در قالب سکه، این سکه‌ها قیمت گذاری شده و قابل خرید و فروش خواهد بود. برای نمونه یکی از این بازی ها، فرآیند‌های خود را تکمیل کرده و در نهایت تبدیل به ارز دیجیتال شده و هم اکنون عده‌ای از آن بهره‌مند شده اند.

این مقاله را از قلم نیندازید : مشاغل فنی پولساز در ایران

مشارکت در این برنامه‌ها و کسب درآمد احتمالی

با توجه به ابهامات زیادی که این نوع ارز‌ها دارند، از جمله اینکه منشاء استخراج آن روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت‌ها پذیرفته نشده و همچنین منشاء سوء استفاده‌های زیادی شده است، معامله، سرمایه گذاری و درآمد حاصل از آن‌ها جایز نیست.

همچنین، دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به سئوالی در مورد خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، موضع سال‌های گذشته را اعلام و تصریح کرد: با توجه به ابهامات زیادی که ارز‌های دیجیتال دارند، خرید و فروش و معامله آن‌ها دارای اشکال است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54886

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.