• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

ظریف در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان : خواهان جنگ نیستیم

  • کد خبر : 6006
  • 21 سپتامبر 2019 - 12:51

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت:ما خواهان جنگ نیستیم ونمی‌خواهیم در یک رویارویی نظامی حضور داشته باشیم.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با نیک پاتون در CNN هشدار داد که حمله آمریکا یا عربستان سعودی به قلمرو ایران منجر به جنگ تمام عیار خواهد شد.

ظریف با بیان اینکه ایران امیدوار است از درگیری نظامی پیشگیری کند، افزود: ایران  مایل به گفت وگو با رقبای منطقه‌ای خود، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. اما ایران با امریکا مذاکره‌ای نخواهد کرد مگر اینکه واشنگتن با پایبندی به تعهداتش در توافق هسته ای، تحریم‌ها را کامل بدارد.

وزیر امور خارجه کشورمان، همچنین گفت: من سخنان جدی در ارتباط با دفاع از کشورمان می‌گویم. ما خواهان جنگ نیستیم، نمی‌خواهیم در یک رویارویی نظامی حضور داشته باشیم. ما بر این باوریم که یک رویارویی نظامی بر اساس فریبکاری، وحشتناک است، شاهد تلفات زیادی خواهیم بود. اما ما در دفاع از خاک خود تعلل نخواهیم کرد.

خواهان جنگ نیستیم

خواهان جنگ نیستیم/ حمله نظامی به ایران یعنی جنگی تمام عیار

ظریف بار دیگر حملات هفته گذشته به تاسیسات آرامکو را که موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده، تکذیب کرد. وی تاکید کرد که نیرو‌های حوثی‌هایی که، مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند توانایی‌های نظامی خود را افزایش داده و قادر به انجام عملیاتی پیشرفته مانند عملیاتی هستند که نیمی از تولید انرژی پادشاهی سعودی را از بین بردند.

او در ادامه گفت: “من نمی‌توانم مطمئن باشم که آنها این کار را انجام داده اند، زیرا ما فقط بیانیه آنها را شنیدیم.  می‌دانم که ما این کار را نکردیم و می‌دانم که حوثی‌ها اظهار داشتند که حملات از جانب آنها بوه است. ” این در حالی است که مقامات آمریکایی و سعودی بار‌ها مسئولیت حوثی‌ها در این حملات را رد کرده اند و انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه گرفته اند.

ظریف در این مصاحبه امکان هرگونه مذاکره با دولت ایالات متحده را رد کرد مگر اینکه تحریم‌ها را براساس وعده‌های توافق هسته‌ای از میان بردارد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: برجام قراردادی است که در آن ما با ایالات متحده به توافق رسیدیم. حالا چرا ما باید مذاکره کنیم؟ چرا باید مذاکرات و توافقات دیگر را آغاز کنیم که امکان دارد یکسال و نیم دیگر بی اعتبار باشد؟ اما اگر آنها تحریم‌های غیرقانونی را از میان بردارند، وضعیت متفاوت خواهد بود و ما می‌توانیم مذاکرات را در نظر بگیریم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=6006

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.