• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

مناطق غیر نظامی لیبی هدف پهپاد اماراتی قرار گرفت

  • کد خبر : 6142
  • 01 اکتبر 2019 - 12:13

مدافعین شهر سرت کشور لیبی از حمله پهپادهای اماراتی وابسته به نیروهای خلیفه حفتر، به ساختمان اداری سازمان سرمایه‌گذاری پروژه رودخانه مصنوعی شهر سرت، در لیبی خبر دادند.

نیروهای مدافع شهر سرت که وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج هستند، گزارش دادند که خوشبختانه در این حمله، فقط خسارت های مالی به ساختمان وارد شده و هیچ آسیب جانی را به دنبال نداشته است.

بر اساس برخی اطلاعات، در روزهای گذشته افسران اماراتی از نیروهای حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی حمایت کرده اند و این افسران در پایگاه الخروبه در شرق لیبی با هدف حملات پهپادی به نیروهای دولت وفاق ملی مستقر شده اند».

به گزارش شبکه الجزیره، برخی منابع مرتبط بر این باورند که علت این حملات به مواضع نیروهای وفاق ملی در شهر سرت، مقدمه ای بر شروع حمله زمینی نیروهای حفتر است.

شهر سرت مدت ها مقر داعش بود. اما در ماه می۲۰۱۶ ، دولت وفاق ملی در طی عملیاتی به نام «البنیان المرصوص» طی هفت ماه نبرد با حمایت نیروی هوایی آمریکا و انگلیس موفق شد داعش را از این شهر بیرون کند. این نبرد های بلند مدت، افراد زخمی و کشته زیادی را به دنبال داشت.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱، کشوری در حال جنگ است. این کشور پس از حمله ائتلاف غرب و فروپاشی حکومت معمر قذافی درگیر آشوب و حملات مختلف است. در حال حاضر دو کانون قدرت در این کشور تشکیل شده است که یکی شهر طبرق واقع در شرق لیبی بوده و تحت کنترل حفتر و نیروهایش است و کانون دومی طرابلس پایتخت رسمی لیبیا است که تحت کنترل دولت وفاق ملی به ریاست السراج قرار دارد.

طبق گزارشات و آمار سازمان ملل، تا کنون بیش از هزار نفر از مردم این کشور کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود در لیبی آواره شده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=6142

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.