• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

۵ دلیل برای اینکه کمتر قهوه بنوشیم

  • کد خبر : 7030
  • 23 اکتبر 2019 - 15:48

 ۵ دلیل برای عوارض مصرف قهوه

 قهوه از جمله خوراکی هایی است که حاشیه زیاد دارد. درواقع گرچه مصرف نرمال و بهنجار آن می تواند هشیاری را افزایش داده با بی خوابی و رخوت مبارزه کند و آنتی اکسیدان های آن نیز کارکردی مفید دارند، اما به نظر می رسد عوارض مصرف قهوه بیش از حد باعث مشکلاتی در سلامتی افراد می شود.

احساس اضطراب به خاطر خوردن قهوه

درست است که نوشیدن قهوه برای بسیاری از افراد حس قدرت و هشیاری را به همراه دادرد، اما انستیتوی ملی بهداشت روان ایالات متحده توصیه می کند افرادی که از اضطراب رنج می برند از کافئین خودداری کنند. چرا؟ عوارض مصرف قهوه یش از حد، می تواند اثرات اضطراب را بدتر کند یا با کاهش زمان خواب مناسب فرد را عصبی و زودرنج کند.

احساس اضطراب به خاطر خوردن قهوه

ایجاد حس معده درد

ممکن است دردهای معده را با غذای فاسد یا گرفتگی عضلانی مرتبط کنید. اما بد نیست بدانید گاهی قهوه نیز با معده درد و تهوع مرتبط است. در سال ۲۰۱۷ دانشمندان اروپایی دریافتند که ترکیبات خاصی در قهوه ترشح اسید معده توسط سلولهای معده شما را تحریک می کند. بنابراین اگر قهوه در معده شما درد ایجاد می کند، بهتر است به فکر تغییر عادات  و عوارض مصرف قهوه خود باشید.

معده درد در اثر خوردن قهوه

تپش قلب بیش از حد

این احساس که قلب شما خیلی سریع می تپد می تواند وحشتناک باشد. ممکن است احساس کنید در حال تجربه حمله قلبی هستید یا با سرگیجه و ترس مواجه شوید. بنابراین تپش قلب بیش از حد نیز در فهرست موارد خطرناک جای می گیرد.تپش قلب در اثر مصرف قهوه

لرزش یا پرش عضلات بدن

قهوه باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید ، اما گاهی اوقات این احساس به چیزهای دیگری تبدیل می شود. کافئین سیستم عصبی مرکزی شما را سرعت می بخشد و باعث می شود احساس جهش کنید. این جهش گاهی با پرش پلک، دست، پا و حتی لرزش دست و پا همراه می شود.لرزش دست در اثر خوردن قهوه

سردرد

مقدار متوسط کافئین با کمک  داروهای تسکین دهنده درد باعث تسکین سردرد می شود. به همین دلیل است که کافئین را به عنوان ماده ای در بسیاری از داروهای ضد سردرد بدون نسخه می یابید. اما اگر بیش از حد قهوه می نوشید یا حداقل ۵ بار در روز به سراغ کافئین می روید باید منتظر نتیجه معکوس قهوه یعنی سردرد باشید.

سرد درد به خاطر خوردن قهوه

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.