• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

وزیر دفاع ترکیه :توافق سوچی کاملا عادی و طبق برنامه ریزی‌ها است

  • کد خبر : 7277
  • 26 اکتبر 2019 - 23:34

توافق روسیه و ترکیه در سوچی که سه ‌شنبه گذشته انجام شد که در جریان آن دو طرف درخصوص خروج نیروهای کرد از مسافت ۳۰ کیلومتری مرزهای با ترکیه طی ۱۵۰ ساعت توافق کردند.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه عنوان کرد: طی عملیات چشمه صلح هیچ‌گونه نقض حقوق بشری یا اقدامات غیر انسانی رخ نداده است.

وزیر دفاع ترکیه ضمن اعلام عادی شدن روند توافق با روسیه  افزود: توافق سوچی مسیر برنامه‌ریزی شده خود را با نهایت درستی طی می‌کند. وی با ابراز رضایت از روند توافق سوچی، اعلام کرد که با پایان ۱۵۰ ساعت مقرر شده، ارزیابی‌های جدید انجام و اقدام لازم را عملی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه طی گفت‌وگوی مطبوعاتی خود بعد از نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، با اشاره به توافق روسیه و ترکیه در سوچی درباره شمال شرق سوریه اظهار کرد: تا پایان ۱۵۰ ساعت توافق شده در خصوص توقف عملیات، تحولات را زیر نظر داشته و پس از آن با ارزیابی‌های جدید اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آکار در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام  زمان پایان توافق افزود : توافق روسیه و ترکیه در سوچی کاملا عادی و طبق برنامه ریزی‌ها به پیش می‌رود. ۱۵۰ ساعت توافق شده نیز ساعت ۱۸:۰۰ روز ۲۹ اکتبر به پایان می‌رسد. با توجه به روند تحولات اقدامات لازم را عملی خواهیم کرد.

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اظهارات مبنی بر پاکسازی قومی نژادی درباره کردها”، اظهار کرد: پاکسازی قومی و نژادی به این سادگی که گفته می‌شود، نیست. سخن گفتن درخصوص مسائلی که ارتباطی با واقعیت ندارند امری غیراخلاقی است.

وی همچنین با اشاره به سیاه نمایی بعضی رسانه‌ ها علیه عملیات چشمه صلح، افزود: برخی ادعاهای دروغ از طرف بعضی رسانه‌ها مانند تغییر بافت قومی و از این قبیل خبرها منتشر می‌شود که به هیچ عنوان واقعیت نداشته و غیرقابل قبول است. این ادعاها کاملا دروغ و غیراخلاقی هستند.

وزیر دفاع ترکیه : ما تا آن زمان تمامی رخدادها را از نزدیک دنبال می‌کنیم و پس از ارزیابی تحولات آنچه را لازم است، انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع ترکیه درباره استفاده ترکیه ار سلاح های شیمیایی تصریح کرد: هر کسی تمایل داشته باشد می‌تواند بیاید و از نزدیک وضعیت آن‌جا را مشاهده کند که آیا چنین چیزی وجود دارد؟

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی با عنوان “چشمه صلح” در سوریه علیه نیروهای  (ی‌پ‌گ) به راه انداخت که با محکومیت جامعه بین‌المللی مواجه شد. پیش از آغاز این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر داد که چراغ سبزی برای آغاز عملیات ترکیه شد.

توافق روسیه و ترکیه در سوچی: ۱۵۰ ساعت مهلت برای عقب نشینی

توافق روسیه وترکیه برای 150 ساعت
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7277

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.