• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

بیانیه سخنگوی دولت در واکنش به خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی

  • کد خبر : 7337
  • 28 اکتبر 2019 - 10:27

مرگ البغدادی پایان کار داعش نیست.در این میان ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم  قرار دارد.

علی ربعی سخنگوی دولت در یادداشتی بعد از خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی چنین نوشت: هلاکت بغدادی پایان نماد تروریسم تزریقی-تخریبی است؛ تزریق تفکر مرگ به بطن جوامع بشری و تخریب تصویر اسلام در افکار عمومی جهان. اما همانطور که با مرگ بن‌لادن ریشه ترور نخشکید، مرگ البغدادی پایان  کار داعش نیست  و نخواهد بود.

 ربیعی در ادامه عنوان کرد: کشته شدن بغدادی به دست آمریکا از اهمیت مداخلات غیرقانونی آمریکا که بغدادی ها و بن لادن‌ها را طی دهه‌ها تولید و باز تولید کرده کم نمی‌کند و هرگز یک عملیات زمانبندی شده در استان ادلب و در آستانه پاکسازی آن بدست ارتش سوریه، نمی‌تواند رشادت ملت سوریه در کنار متحدان ایرانی و روسی‌اش را در بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که تحت حمایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا به کنترل داعش درآمده بودند، کم رنگ جلوه دهد.
«در این میان ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم با طرح جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراط‌گرایی در عرصه بین‌المللی و مساعدت‌های مستشاری در صحنه نبرد منطقه‌ای جزو پیشتازان مقابله با داعش و مدافع رویکرد دیپلماتیک و ایدئولوژیک با داعشیسم قرار دارد.»

مرگ البغدادی پایان کار داعش نیست که تنها پایان یک فصل آن است

در ادامه این یادداشت آمده است: نباید از یاد برد که از چشم مردم منطقه، هلاکت یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان، باعث نخواهد شد که حامیان او دستان خود را  با خون ده‌ها هزار نفری پاک کنند که از حق حیات و یا صدها هزار بیگناه دیگر بر اثر پیامدهای طولانی مدت داعش از حق زندگی شرافتمندانه محروم شدند.

در پایان یادداشت سخنگوی دولت آمده است: مبارزه با تروریسم نه تنها با بازپس گیری کامل سرزمین‌های سوریه و استقرار مجدد حاکمیت ملی دولت قانونی سوریه بر سراسر این کشور و نابودی تمامی هسته ها و عناصر داعش بلکه با بیرون رفتن کامل، فوری و بی قید و شرط آمریکا و همه نیروهای خارجی که بطور غیرقانونی در سوریه حضور دارند، محقق خواهد شد.

مجله نیوزویک در خبری به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون نوشت: سرکرده داعش، در عملیات روز شنبه بالگردهای ارتش آمریکا در شمال غربی شهر ادلب سوریه  کشته شده است.

زمان آن رسیده است که جامعه بین‌المللی هدف خود را بیرون‌راندن آمریکا از سوریه و پایان دادن به این فتنه آمریکایی قرار دهد

بیانیه سخنگوی دولت برای مرگ البغدادی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.