• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری به وسیله ریجستری گوشی موبایل

  • کد خبر : 7391
  • 28 اکتبر 2019 - 15:57

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به کلاهبرداری به وسیله رجیستری گوشی  گفت: شهروندان مراقب افراد سود جویی که با این روش اقدام به سرقت اطلاعات بانکی طعمه‌های خود می‌کنند، باشند.

روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ رامین پاشایی در تشریح  کلاهبرداری به وسیله رجیستری گوشی افزود: در این روش افراد کلاهبردار با ارسال پیامکی به تلفن همراه هموطنان مبنی بر اجرای طرح رجیستری و یا ارسال پیامک اخطار مبنی بر عدم اجرای این طرح، متقاضیان را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی طعمه های خود نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می کنند.

کلاهبرداری به وسیله رجیستری گوشی و برداشت از حساب کاربران

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند و همواره به منشا ارسال پیامک های خود توجه کنند و اخبار رسمی و موثق را از پایگاه های معتبر خبری نظیر رسانه ملی و خبرگزاری های مجاز داخل کشور پیگیری کنند.

وی افزود : بهتر است هموطنان عزیز به صورت مستمر اقدام به تغییر رمز عابر بانک خود کنند و اگر هم از روی عدم آگاهی به اینگونه درگاه های جعلی وارد شدند سریعا  رمز کارت عابر بانک را تغییر دهند و در صورت دریافت موارد مشکوک موضوع را به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اطلاع دهند.

گفتنی است روش‌های مختلفی برای فیشینگ وجود دارد؛ موضوعاتی که کاربران را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت می‌کنند، شامل مواردی از جمله خرید شارژ، اینترنت هدیه، سایت‌های شرط‌بندی و پیش‌بینی، یارانه، کارت سوخت، فروشگاه‌های اینترنتی، فروش فالوئر، باشگاه مشتریان، دریافت و فعال کردن رمز دوم یک‌بار مصرف می‌شود. از طرفی به تازگی روش جدیدی توسط کلاهبرداران باب شده که از اخبار رجیستری برای فریب کاربران استفاده می‌کنند.وباید مراقب این گونه فیشینگ‌ها از طریق سایت‌ها و صفحات جعلی بود.

کلاهبرداری با ریجستری موبایل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.