• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

چرا نباید قرص های لاغری بخوریم

  • کد خبر : 7563
  • 31 اکتبر 2019 - 13:32

عوارض مصرف قرص های لاغری برای مصرف کنندگان

به گزارش لایف دایت تحقیقات نشان می‌دهد تقریبا ۵۰ درصد افرادی که اختلالات خوردن دارند و یا به دنبال کاهش وزن هستند، به سراغ داروهای تجویزی و یا مکمل‌های غذایی می‌روند. به جز مواردی که پزشک متخصص این داروها را تجویز کند، استفاده از آن‌ها ممکن است جان شما را به خطر بیندازد.

مصرف قرص های لاغری  چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند

  • تمایلات غذایی شما را کاهش می‌دهند.
  • متابولیسم شما را سرعت می‌بخشند. تولید چربی در بدن شما را آهسته می‌کنند. میزان جذب چربی را از غذاهایی که می‌خورید، کاهش می‌دهند.
  • مکمل‌های رژیم غذایی تقریبا به هر شکلی که بتوانید از طریق دهان مصرف کنید، یافت می‌شوند: قرص، کپسول، پودر، مایعات و چایی‌ها.

کاهش وزن با مکمل‌ها خطرناک است؟

اغلب مکمل‌های غذایی یا قرص‌های لاغری با ترکیبات مضر ساخته می‌شوند و چون FDA به آن‌ها نظارت ندارد، بعد از مصرف، آشکار شدن مضرات آن و شکایت به FDA، توزیع آن‌ها ممنوع می‌شود.

عوارض قرص های لاغری بر بدن انسان

 عوارض مصرف قرص های لاغری

۱) افزایش ضربان قلب
بسیاری از قرص‌ها یا مکمل‌های لاغری به گونه‌ای ساخته می‌شوند که سرعت متابولیسم افراد را بالا ببرند و بدین ترتیب نقش موثری در کاهش وزن آن‌ها داشته باشند. بالا رفتن سرعت متابولیسم باعث بالا رفتن ضربان قلب شده و در نهایت منجر به ضربان قلب نامنظم می‌شوند.

۲) اعتیاد به مکمل‌ها
قرص های رژیم غذایی اغلب حاوی آمفتامین، داروهای ضد اضطراب و داروهای ضد افسردگی هستند. این مخلوط نه تنها خطرناک است، بلکه بسیار اعتیاد آور نیز هست.

۳) افزایش فشار خون
قرص‌های لاغری اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می‌شوند. افدرین باعث انبساط ریه‌ها شده و ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد. فشار خون بالا دلیل بسیاری از مرگ‌ومیرها در سال‌های اخیر بوده است. قرص‌های لاغری با افزایش سرعت چربی‌سوزی منجر به افزایش فشار خون نیز می‌شوند که بسیار پرخطر است.

۴) بی‌خوابی
بسیاری از مکمل‌های غذایی یا قرص‌های لاغری حاوی کافئین و افدرین هستند. کافئین کیفیت خواب را کاهش می دهد و سبب بروز علائمی چون اضطراب، حالت تهوع، اسهال و … می شود. بی‌خوابی نیز عوارض بسیار گسترده‌ای دارد که در بلندمدت به آن دچار می‌شوید.

۵) مشکلات کلیوی
داروهای التهابی موجب باریک شدن رگ‌های خونی منتهی به کلیه‌ها می‌شوند. زمانی که این شرایط رخ می‌دهد، جریان خون کاهش می‌یابد و بافت‌های کلیه هر چه بیشتر مستعد آسیب و مرگ می‌شوند.

۶) آسیب به کبد
حدود هفتاد درصد از افراد چاق دچار چربی کبد هستند، بسیاری از داروهای لاغری منجر به چرب‌تر شدن کبد می‌شوند و مشکلات بزرگی را برای بدن به وجود می‌آورند.تحقیقات نشان داده‌اند که مشکلات کیوی و کبدی از مهم‌ترین عوارض مصرف  قرص های لاغری محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.