• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

تکذیب خبر کشته شدن تظاهرکنندگان در عراق

  • کد خبر : 7637
  • 02 نوامبر 2019 - 11:08

تکذیب خبر کشته شدن معترضین در عراق  توسط سخنگوی نیروها مسلح این کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروهای مسلح عراق جمعه شب شایعات مربوط به تلفات جانی میان تظاهرات‌کنندگان در منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر در مرکز بغداد را تکذیب کرد.

سرلشکر «عبدالکریم خلف» در اظهاراتی عنوان داشت : منطقه السنک در مرکز بغداد شاهد هیچ گونه تلفاتی اعم از کشته یا زخمی در صفوف تظاهرات کنندگان نبود.

وی افزود : هیچ درگیری بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی وجود نداشته است.

وی گفت : شماری از معترضان قصد داشتند با عبور از پل السنک خود را به منطقه الخضراء برسانند که نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک‌آور مانع شدند و این حادثه هیچ تلفاتی برجای نگذاشت.

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر عراق روز جمعه در بیانیه‌ای، پایان بخشیدن به خونریزی‌ها و خرابکاری‌ها در جریان اعتراضات خیابانی در این کشور را خواستار شد.

آیت الله سیستانی در بیانیه‌ای که در خطبه دوم نمازجمعه کربلا  از سوی «سید احمد الصافی» نماینده وی قرائت شد با حمایت مجدد از مطالبات تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو، نسبت به مصادره این اعتراضات از سوی هر فرد یا گروهی در داخل  عراق و یا  هر کشوری در منطقه و جهان هشدار داد.

گفتی است معترضان در میادین التحریر و الطیران تا میدان الخلانی تجمع کرده بودند.

تکذیب خبر کشته شدن معترضین در عراق

تکذیب خبر کشته شدن معترضین در عراق از سوی اکثر نهادها

«صباح النعمان»، سخنگوی سازمان مبارزه باتروریسم عراق هم  با تکذیب خبر کشته شدن معترضین در عراق  شایعات درباره استقرار نیروهای این سازمان در نزدیک و ورودی منطقه الخضرا در مرکز بغداد را  بی اساس خواند.

النعمان افزود: سازمان مبارزه با تروریسم هیچ دستوری از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح برای استقرار در منطقه الخضراء دریافت نکرده است.

به گزارش رسانه‌ها، معترضان عراقی روز جمعه در جریان تظاهرات خیابانی خود یک زنجیره انسانی را از پل السنک تا پل الجمهوریه در بغداد تشکیل دادند.

از سوی دیگر «حسین الاسدی» یکی از مقامات جنبش اسلامی در عراق( الحرکه الإسلامیه فی العراق)  در گفت‌وگو با وبگاه خبری المیادین بر ضرورت مقابله با عوامل تحریک جامعه عراقی به ایجاد هرج و مرج خیابانی تاکید کرد.

وی همچنین گفت: برخی می‌خواهند چهره مرجعیت دینی و الحشد الشعبی را تخریب کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.