• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

ورود ایران به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی

  • کد خبر : 7776
  • 04 نوامبر 2019 - 10:04

بازدید از سایت هسته ای احمدی روشن

 در راستای ورود ایران به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی بازدید از سایت هسته ای احمدی  روشن  توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز(دوشنبه) انجام خواهند شد. هدف حضور انها در  این مجتمع بررسی اقدامات صورت گرفته در سه گام قبلی به ویژه گام سوم کاهش تعهدات است.

جمعی از خبرنگاران رسانه های داخلی نیز در این تور هسته ای حضور دارند و در پایان این بازدید، علی اکبر صالحی در نشستی خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می دهد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری و در نخستین سالگرد خروج آمریکا از برجام، در بیانیه‌ای ضمن اعلام کاهش برخی تعهدات برجامی، فرصت‌ ۶۰ روزه‌ای را به طرف‌های باقیمانده در برجام از جمله سه کشور اروپایی داد تا تعهدات بانکی و نفتی خود در قبال ایران را عملیاتی کنند و اعلام کرد که اگر کماکان این روند ادامه یابد و شاهد پایبندی طرف مقابل به تعهداتش نباشیم، ایران گام‌های دیگری را در این راستا برخواهد داشت.

تور سایت هسته ای احمدی روشن

بازدید از سایت هسته ای احمدی روشن گام چهارم کاهش تعهدات

وی همچنین عنوان کرد: که ظرف یکی دو هفته آینده قسمت ثانویه راکتور آب سنگین اراک راه‌اندازی خواهد شد و مهمتر از آن ماشین جا به جایی سوخت که ناقص بود نیز تکمیل می‌شود.

 ۱۴ آبان ماه پایان سومین فرصت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام است و آنگونه که مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند با توجه به بدعهدی‌های طرف‌های برجامی، ایران وارد گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خواهد شد. البته علی اکبر صالحی پیش از این اعلام کرده بود که جزییات گام چهارم را حسن روحانی رئیس جمهور اعلام خواهد کرد.

گفتنی است : کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیش از این گفته بود که این کمیته در حال طراحی گام چهارم است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.