• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

اظهارات فرمانده ارتش درباره پهپاد سرنگون شده توسط ایران

  • کد خبر : 8106
  • 09 نوامبر 2019 - 13:07

اظهارات فرمانده ارتش درباره پهپاد سرنگون شده

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید رییس ستادکل نیروهای مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.

وی گفت: بامداد روز جمعه پهپادی که سعی می‌کرد با پرواز در ارتفاع کم، خود را از دید سامانه‌های کشف مخفی کند، کشف شد و مورد هدف قرار گرفت و طبیعی است هر متجاوز دیگری در هر ابعادی که باشد مورد اصابت قرار گرفت.

اظهارات فرمانده ارتش درباره پهپاد منهدم شده ، هر متجاوز دیگری مورد اصابت قرار می گیرد

فرمانده کل ارتش در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تغییر ماهیت یگان‌های نیروی زمینی ارتش، گفت: تحرک و قابلیت انعطاف برای ورود به هر صحنه مقابله‌ای و هر نوع تهدیدی باید در نیروهای چهارگانه ارتش باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: نیروی زمینی چون متکی به نیروی انسانی است باید مهارت‌های آحاد رزمندگان نزاجا تقویت شود؛ آنچه هفته گذشته شاهد آن بودیم، اقداماتی بود که در راستای افزایش مهارت بود و آنچه امروز دیدیم، اقداماتی در راستای افزایش تحرک بود.

سرلشکر موسوی با اشاره به رونمایی از تانکبر کیان ۷۰۰ تاکید کرد: یگان‌های زرهی باید بتوانند به سرعت خود را جابجا کنند و این تانکبرهای کیان می‌توانند با سرعت و قدرت خوبی که دارند، تعداد بیشتری تانک و ادوات زرهی را نسبت به تانک‌برهای قبلی جابجا کنند.

وی در خاتمه گفت: این دستاوردها همگی بومی و کار نیروهای دانشمند داخل کشور اعم از ارتش، صنایع دفاع و شرکت‌های دانش بنیان است.

سرلشکر موسوی گفت: آنچه مهم است این است که این پرنده با سطح مقطع راداری بسیار کم مورد رصد و انهدام قرار گرفت که این از جمله ویژگی‌های سامانه تمام بومی مرصاد است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.