• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

قطعی اینترنت چه عواقبی برای جامعه داشت؟

  • کد خبر : 8690
  • 25 نوامبر 2019 - 11:28

زیان های قطعی اینترنت در ایران پس از یک هفته

بعد از یک هفته از قطعی سراسری، امروز بالاخره اینترنت خانگی در ایران وصل شد. قطعی‌ای که زندگی روزمره را برای همه شهروندان به شکل‌های مختلف تغییر داده بود. شاید برای زندگی خیلی‌ها قطعی اینترنت در حد دسترسی نداشتن به فضای مجازی و جای خالی آن در زندگی روزمره بود اما این موضوع برای بعضی خسارات زیادی را بر جا گذاشت.

«نت بلاکس» که یک وبسایت معتبر در زمینه آزادی استفاده از اینترنت در جهان است و به‌طور لحظه‌ای بهره‌مندی مناطق مختلف جهان را از شبکه جهانی اینترنت رصد می‌کند، میزان خسارت ناشی از هر روز قطعی اینترنت در ایران را روزانه مبلغی معادل ۳۶۹ میلیون دلار آمریکا برابر با ۴۳۰۰ میلیارد تومان تخمین زده است؛ یعنی برای یک هفته ۳۰ هزار میلیارد تومان.

برخی از مسئولان هم این موضوع را تایید کردند، برای مثال محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفته بود که قطعی اینترنت به استارت‌آپ‌ها خسارت‌های زیادی وارد کرده است. البته هنوز معلوم نشده است که میزان این خسارت چقدر است.

زیان های قطعی اینترنت در ایران بر بیماران و اقشار مختلف جامعه

رازیه مهدویان، مدیر فروش شرکت  پویان تجهیز طب آسیا می‌گوید: «مریض به ما زنگ می‌زند، به شرکت می‌آید و ما با شرمندگی به آن‌ها می‌گوییم که از تجهیزات خالی هستیم، واقعا نمی‌توانیم جواب آن‌ها را بدهیم…»

مهدویان در این رابطه توضیح داد: «معمولا بیمارهای سرطانی، عروقی و یا کسانی که درد زیادی می‌کشند به تجهیزات ما نیازمندند، اما اینترنت قطع است و بیمارها در حال زجر کشیدن هستند، بیمارها می‌خواهند مراحل شیمی درمانی خود را شروع کنند اما تجهیزات لازم را برای این کار ندارند. دو هفته‌ است که کادر فروش به اینجا می‌آید و تنها به این افراد پاسخ می‌دهد.»

زیان های قطعی اینترنت در ایران

حسین شهیدزاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  درباره خسارات قطعی اینترنت در ایران افزود: ما بخشی از اطلاعات خود را برای پیش‌بینی هواشناسی و آلودگی هوا از سایت‌ها و مدل‌های جهانی تامین می‌کنیم. اختلالات به وجود آمده در اینترنت کشور، سبب شده است که به این اطلاعات جهانی دسترسی نداشته باشیم و در نتیجه نتوانیم پیش‌بینی آلودگی هوا برای روزهای آینده، جهش وزش باد و مقدار بارندگی را روی سایت خود بارگذاری کنیم.»

محسن جلال‌پور، رییس سابق اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تاثیر اینترنت روی حوزه تجارت و صادرات و واردات گفت: «تاثیر اینترنت در ابعاد مختلف و در کارها و برنامه‌ها و شرکت‌های مختلف متفاوت است. ما امروز به عنوان صادرکننده تنها راه ارتباطی‌مان اینترنت است و هیچ‌کدام از طرف‌های مقابل در هیچ‌کجای دنیا با قطعی اینترنت، کار دیگری نمی‌کنند. دیگر دوره‌ای که به صورت فکس و تلفن و نامه‌نگاری کار انجام می‌دادیم، گذشته است.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.