• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
20

برای لاغری چه ویتامینی بخوریم؟

  • کد خبر : 9267
  • 02 دسامبر 2019 - 11:33

 در این مطلب به معرفی برخی ویتامین هایی که مانع چاقی میشوند و همچنین برخی از آنها که برای پیشگیری از پرخوری و کاهش اشتها بسیار موثرند می پردازیم زیرا تامین برخی از ویتامین‌ها باعث می‌شوند که از گرسنگی کاذب و پرخوری در امان بمانید.

ویتامین هایی که مانع چاقی میشوند

ویتامین‌ها نقش حیاتی برای سلامت انسان داشته و وجود آنها در بدن برای ادامه بقا لازم و ضروری است. ویتامین‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ برخی محلول در آب و برخی محلول در چربی هستند.

ویتامین هایی که مانع چاقی میشوند

امگا۳: کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می‌شود. نوعEPA و DHA امگا ۳ که بهترین نوع محسوب می‌شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب هستند. امگا۳ در ماهیهای روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانه های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا۳ هستند.

روی: سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شکر و نمک بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم ‌مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

ویتامین ب: این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا میکند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمیکنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت میشود. لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

کلسیم: کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکل و نمک میشود. به غیر از لبنیات، میتوانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست بیاورید.

منیزیم: کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات میشود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس میتواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه ها، لبنیات، کلم بروکلی و … منابع بزرگ منیزیم هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.