• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

مهاجمان پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان را هدف قرار دادند

  • کد خبر : 9981
  • 11 دسامبر 2019 - 11:39

به گفته مقامات محلی افغانستان، صبح امروز مهاجمان ناشناس با حمله به پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام در پروان، به درگیری مسلحانه با نیروهای خارجی پرداختند.

حمله به پایگاه نظامی آمریکا

سخنگوی والی پروان در این باره افزود: این انفجار ساعت ۶ صبح امروز در این پایگاه نظامی صورت گرفت و بعد از آن درگیری میان نیروهای خارجی و افراد مسلح به‌وجود آمد. وی ادامه داد: تاکنون درباره میزان تلفات این حادثه گزارشی در دسترس نیست.

حمله به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام

 به گفته ساکنان این منطقه و شاهدان عینی ، که بر اثر انفجار صبح امروز در بگرام خسارات قابل توجهی به ساختمان‌های اطراف این پایگاه نظامی وارد شده است. پس از این انفجار ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد مسلح صبح امروز به پایگاه هوایی بگرام حمله کردند که در این میان یک مرکز بهداشت این منطقه که با کمک‌های محلی در حوالی این پایگاه ساخته شده بود را نیز تخریب کردند.

براساس گزارش  ها ، به نیروهای نظامی خارجی آسیبی وارد نشده و پایگاه نظامی بگرام نیز در طول حمله آسیبی ندیده است و تاکنون کسی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.  مقامات بهداشتی افغانستان اعلام کردند که تاکنون ۵۰ زخمی از این حادثه به بیمارستان های پروان منتقل شدند.

عبدالشکور قدوسی فرماندار بگرام  گفت:  انفجار بسیار شدید بوده و مهاجمان در ساختمان نیمه ساز پنهان شده و از آن منطقه با نیروهای امنیتی درگیر شدند. مقامات محلی ولایت پروان اعلام کردند که یک زن در نتیجه این انفجار جان باخته‌ و بیش از ۶۰ غیرنظامی دیگر، زخمی شدند.  این حمله در حالی صورت گرفت که این پایگاه نظامی متعلق به ارتش آمریکا در افغانستان چندی پیش میزبان دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا بود

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.