• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

آمریکا بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و یک شرکت ایرانی را تحریم کرد

  • کد خبر : 5959
  • 20 سپتامبر 2019 - 20:59

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تروریسم اقتصادی این کشور علیه ایران، از تحریم بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
در این بیانیه ادعا شده که بانک مرکزی ایران مسئول تامین مالی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، نیروهای قدس و حزب‌الله است.
مطابق این تحریم‌ها اشخاص و شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با این نهادهای ایرانی دادوستد داشته باشند و هرکسی که به دادوستد با این نهادها مشغول باشد، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد.پیش از انتشار این بیانیه، رسانه‌ها از اعمال تحریم علیه بانک مرکزی ایران به نقل از ترامپ، رییس جمهور آمریکا خبر دادند.

تحریم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی

تحریم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

بانک مرکزی پیش‌تر نیز توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بود، اما این‌بار نام این بانک به فهرست تأمین مالی تروریسم اضافه شده است که رفع تحریم آن را دشوارتر و عواقب همکاری با آن را گسترده‌تر می‌کند.

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه مدعی شد که تحریم‌های جدید علیه ایران بسیار بزرگ هستند. وی در ادامه مدعی شد که بانک ملی ایران آخرین منبع تامین مال برای ایران است.

یواس‌ای‌تودی نیز گزارش داد که ترامپ پس از اعلام این تحریم در دفتر بیضی خود در جمع خبرنگاران گفت که این تحریم‌ها بالاترین سطح تحریم‌هایی است که تا به حال علیه یک کشور اعمال شده‌اند.

واشنگتن در حالی از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر می‌دهد که بلومبرگ در گزارشی اذعان کرده که چنین تحریم‌هایی آثار ناچیزی بر اقتصاد ایران خواهند داشت.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از این که ترامپ اعلام کرد دستور اعمال تحریم های جدید علیه ایران را صادر کرده، در توییتی نوشت: دونالد ترامپ برای تشدید جنگ اقتصادی علیه ایران، به وزیر خزانه‌داری دستور داد که تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران را به شکلی قابل توجه افزایش دهد. وی با اینکار تصدیق کرد که مردم عادی را هدف قرار داده است. تروریسم اقتصادی نامشروع و غیرانسانی است. به جنگ و تروریسم پایان دهید.

رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به‌ همراه سایر مقامات آمریکایی در حال اتهام‌پراکنی علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو است، چهارشنبه‌شب وعده تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران داده بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.