• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۹

  • کد خبر : 10849
  • 24 دسامبر 2019 - 9:30

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از ردیف‌های بودجه‌ای که مشمول افزایش شده همسان سازی حقوق بازنشستگان است، افزود: ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای این امر پیش‌بینی شده که جهش قابل توجهی دارد. البته مبلغ اختصاص یافته در مقایسه با نیازی که این بخش دارد، هنوز مبلغ کمی است؛ اما با در نظر گرفتن محدودیت های موجود، این میزان قابل توجه است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

حجت‌اله میرزایی درباره اجرای همسان سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مبلغ کمی دیده شده است. تامین اجتماعی این امور را از محل منابع خودش تامین می‌کند. تامین اجتماعی از دولت مطالباتی دارد که دولت به اشکال دیگری آن را بازپرداخت می‌کند. در قانون برنامه ششم تاکید شده است که دولت در هرسال حدود ۱۰ درصد از مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند. اما متناسب با آن پیش بینی برنامه‌ای، این بودجه پرداخت نشده و هرسال ۵ تا ۷ هزار میلیارد تومان بدهی را تسویه کرده‌اند و طبیعی است که زمان بازپرداخت این بدهی طولانی‌تر شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۹

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از کل این میزان حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار می‌گیرد و ۱۰۰۰ میلیارد تومان متعلق به باقی صندوق‌هاست. بتدریج این همسان سازی باید در طول زمان انجام شود تا حقوق بازنشستگان متناسب با حقوق کارکنان شاغل ارتقاء یابد. سال جاری بودجه همسان سازی ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده است که برای سال ۹۹ دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

میرزایی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان پس از همسان سازی سال ۹۹ اظهار کرد: میزان افزایش متفاوت است و حقوق‌ها به صورت پلکانی رشد می‌کنند. بازنشستگان در سطوح پایین‌تر، مشمول افزایش حقوق بیشتری می‌شوند. حداقل پنج سال زمان برای همسان سازی کامل زمان نیاز است. اگر قرار بود همسان سازی کامل اجرا شود باید ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه تامین می‌شد.

۹۰ هزار میلیارد تومان سهم صندوق‌های بازنشستگی است

حجت‌اله میرزایی به تبیین بودجه امور رفاهی سال ۹۹ پرداخت و اظهار کرد: پیشبینی می‌شود محدودیت‌های ناشی از تحریم در سال ۹۹ به بالاترین سطح خودش برسد، به ویژه محدودیت‌های مربوط به صادرات نفت. پیش بینی شده است صادرات نفت در سال آینده به کمترین حد خودش در ۶۰ سال گذشته برسد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جایگزینی منابع از دو محل درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق درنظر گرفته شده است گفت: در بخش هزینه‌ها دولت پیش بینی‌های متفاوتی داشته است؛ بیشترین مقدار رشد مصارف بودجه مربوط به امور رفاه اجتماعی است که ۲۲.۲ درصد افزایش داشته است. بخشی قابل توجهی از این افزایش مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است و دولت پیش بینی کرده بدون کوچکترین مشکل و محدودیتی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و فولاد تامین و پرداخت شود.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد بودجه امور رفاهی یعنی ۹۰ هزار میلیارد تومان مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است گفت: امداد و نجات، بیمه های اجتماعی، حمایتی، توانبخشی و تحقیق و توسعه در امور رفاهی دیگر امور رفاهی هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.