• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

آخرین وضعیت اتصال مترو تهران به آمل از زبان وزیر راه و شهرسازی

  • کد خبر : 11067
  • 26 دسامبر 2019 - 12:58

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با اتصال مترو تهران به آمل گفت: این پروژه‌ یکی از برنامه‌های محوری استان است که در این باره با سرمایه‌گذاران در حال رایزنی هستیم.

اتصال مترو تهران به آمل

 محمد اسلامی  وزیر راه وشهرسازی پیش از ظهر امروز در حاشیه آغار به کار عملیات اجرایی پروژه کنار گذر شمالی ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد :منابع مالی از طریق سرمایه‌گذاری داخلی و بیرونی تامین کنیم که نیاز به تامین دارد، این پروژه یکی از نیاز‌های ضروری و لازم کشور است.

 اتصال مترو تهران به آمل چه زمانی انجام می شود؟

محمد اسلامی با اشاره به اینکه سال‌ها این پروژه برنامه‌ریزی شده است، گفت: محدودیت منابع و تملک ارضی دلایل تاخیر این پروژه بوده، چهار تقاطع سمسکنده، سه راه جویبار و گارد جنگل و تقاطع غیرهمسطح فرودگاه ساری با قرارداد جدید منعقد شده عملیات اجرای آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برقی کردن خط آهن قرار داد بزرگی با روسیه است، افزود: از زمانی که روسای سه کشور تفاهم کرده بودند تا چند هفته پیش که قرارداد آن را نهایی کردیم زمان برد که در حال حاضر وارد فاز اجرایی می‌شویم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بعد از تعطیلات ژانویه قرار است که طرف خارجی عملیات اجرایی برقی‌سازی اینچه‌برون به گرمسار را که سهم زیادی در مازندران است را آغاز کند. وی بیان کرد: با اجرای این پروژه امید داریم که خط دوم راه آهن احداث کنیم که در مرحله نخست قطار حومه‌ای در شمال راه‌اندازی کنیم که مقداری از بار جاده روی ریل قرار گیرد.

اسلامی اضافه کرد: اگر زمینه احداث قطار حومه‌ای در شمال کشور را عملیاتی کرده و زمینه دسترسی مردم شمال کشور از ورسک تا گرگان از این قطار فراهم شود تا حدودی میزان فشار جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند وی میزان اعتبار برقی کردن اینچه برون را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=11067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.