• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

تصمیمات ستاد مقابله با کرونا؛ دانشگاه‌ها یک هفته تعطیل/ مدارس فردا تصمیم‌گیری می‌شود

  • کد خبر : 15269
  • 26 فوریه 2020 - 22:04

 سعید نمکی وزیر بهداشت درباره تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای تعطیلی مدارس، اظهار کرد: درباره مدارس مناطقی که موارد مثبت کرونا در آنها شناسایی شده است، جمعه شب بررسی و وضعیت تعطیلی را اعلام خواهیم کرد.

تصمیمات ستاد مقابله با کرونا

وی درباره تصمیمات ستاد مقابله با کرونا افزود: فعلا در یک دوره سه روزه اگر نیاز به تعطیلی باشد، مدارس در مناطق مبتلا به کرونا تعطیل خواهند شد که لیست مناطق آلوده و تعطیلی مدارس جمعه شب اعلام خواهد شد.

تصمیمات ستاد مقابله با کرونا

وزیر بهداشت در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: در مورد دانشگاه‌ها با توجه به این که دانشجویان یک هفته به مسافرت و نزد خانواده‌ها رفته‌اند، برای ما سخت است که تشخیص دهیم چه افرادی آلوده هستند، دانشگاه‌ها یک هفته دیگر تعطیل خواهند شد به شرط آن که اساتید به محل کار بیایند و دروس به شکل آموزش از راه دور ارائه شود، یعنی دانشگاه‌ها تعطیل نمی شوند اما دانشجویان می‌توانند یک هفته حضور نیابند.

نمکی متذکر شد: در رابطه با آموزش و پرورش هم قرار شد در مناطقی که آلوده به ویروس کرونا تشخیص می‌دهیم و به منظور حفظ آرامش خاطر خانواده‌ها مدارس تعطیل می‌شوند، آموزش از راه دور مد نظر باشد که با کمک صدا و سیما و فضای مجازی این کار امکان پذیر است تا دیگر نیازی به طولانی شدن سال تحصیلی نباشد، چون این باعث ایجاد دشواری‌هایی به ویژه در مناطق گرمسیر می‌شود.

وی بیان کرد:  از خانواده‌ها خواهش می‌کنم وقتی چند روز محدودیت منع رفتن دانش‌آموزان به مدارس را اعلام می‌کنیم، به سفر نروند؛ اگر شهروندی در مبادی شهری مشکوک تشخیص داده شود ۱۴ روز به قرنطینه شهری می‌رود که به آنجا وارد شده است و این باعث تلخکامی افراد خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به این که به جای قرنطینه شهرها محدودیتی برای عبور و مرور افراد مشکوک و مبتلا در ورودی بسیاری از شهرهای پرتردد اعمال خواهیم کرد، گفت: از ۲ شب گذشته اکیپ‌های ما مستقر شده‌اند و کار شروع شده است، که با بررسی درجه حرارت، افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متوقف می‌شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.