• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12

کشف ۶۳۴ دستگاه خودرو احتکار شده | برخورد پلیس با اخلالگران بازار خودرو

  • کد خبر : 19631
  • 19 می 2020 - 15:00

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از ورود پلیس امنیت اقتصادی به بازار خودرو و کشف ۶۳۴ دستگاه خودرو احتکار شده طی ۲۴ گذشته در کشور خبر داد.

کشف ۶۳۴ دستگاه خودرو احتکار شده

سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به مبارزه جدی با سودجویان و اخلالگران اقتصادی به ویژه اخلاگران بازار خودرو اظهار کرد: باتوجه به آشفتگی‌های اخیر بازار خودرو در عرضه، نوسان قیمت، افزایش قیمت در بازار، عده ای افراد سودجو و فرصت طلب به امید دستیابی به سودهای کلان حاصل از این معاملات، اقدام به احتکار و نگهداری خودروهای صفر کیلومتر در انبارها و پارکینگ های عمومی کرده و از عرضه آن به بازار فروش خودداری می کنند.

توضیحات پلیس درباره کشف ۶۳۴ دستگاه خودرو احتکار شده

وی افزود: به خاطر حساسیت موضوع و دستور ویژه فرمانده ناجا مبنی بر ورود پلیس امنیت اقتصادی به بازار خودرو، این پلیس بنا به رسالت و وظیفه اصلی خود، پیش بینی، پیشگیری و کنترل طرح مبارزه با احتکار خودرو را در دستور کار قرار داده و طرح عملیاتی مبنی بر شناسایی و برخورد قضائی با متخلفان را به تمامی استان ها ابلاغ کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: به علت اهمیت موضوع، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با جدیت در کمترین زمان طرح مذکور را در سطح کشور اجرا و با انجام تحقیقات و اقدامات فنی پلیسی محل دپو و احتکار خودرو در چهار انبار و پارکینگ  شناسایی که در بازرسی از این انبارها ۶۳۴ دستگاه انواع خودروی سواری داخلی و خارجی، طی ۲۴ ساعت گذشته در استان های تهران، اصفهان و قم کشف و انبارهای مربوطه پلمب شدند.

سردار مقیمی ادامه داد: هرگونه دپوی خودرو در شرایط فعلی تخلف محسوب شده و پلیس امنیت اقتصادی با رصد اطلاعاتی نسبت به شناسایی انبارها و پارکینگ ها و محل احتکار خودروها اقدام می کند و چنانچه در بررسی ها و گزارش های مردمی خودروی صفر کیلومتر به صورت تجمیعی در پارکینگ های عمومی، خصوصی و انبارها نگهداری شده باشند، جرم احتکار تلقی شده و با هماهنگی و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی پرونده قضائی برای آن ها تشکیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: افرادی که اقدام به احتکار خودرو کرده اند، هرچه سریعتر خودروهای احتکاری را در بازار عرضه کرده و نسبت به تعیین و تکلیف آن اقدام کنند. براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار خودرو توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=19631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.