• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
19

وضعیت سینماها در موج دوم کرونا چه می شود؟ | آیا سینماها تعطیل می شوند؟

  • کد خبر : 21859
  • 11 جولای 2020 - 15:13

همزمان با شروع موج دوم کرونا وضعیت سه فیلم سینمایی که در انتظار ورود به چرخه اکران سینماها از ۲۵ تیرماه بودند، با ابهاماتی مواجه شده است؛ موضع صاحبان این آثار در برابر این چالش چیست؟

وضعیت سینماها در موج دوم کرونا

همه گیری ویروس کرونا منجر به تعطیلی بسیاری از مراکز فرهنگی من جمله سینماها شد. پس از گذر از موج اول بیماری کووید ۱۹ در کشورمان و هم زمان با از سر گیری فعالیت کسب و کارهای مختلف، سینماها هم با شرایط خاص بازگشایی شدند. چند فیلم سینمایی به اکران عمومی در آمدند و مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، به سینما بازگشتند. اما اوج گیری دوباره این بیماری، همه چیز را مجددا مبهم کرد. حالا سوال اینجاست که وضعیت سینماها در موج دوم کرونا چه خواهد شد و صاحبان فیلم های در انتظار اکران باید منتظر چه تمهیداتی از سوی مسئولین سینما و ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند.

احتمال تعطیلی سینماها در موج دوم کرونا

بر اساس تصمیم‌گیری جلسه اخیر شورای صنفی اکران، قرار بود ۳ فیلم سینمایی «پیشی میشی» به کارگردانی حسین قناعت، «آنجا همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان از روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در سینماهای کشور اکران شوند. دو فیلم «شنای پروانه» محمد کارت و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» پیمان قاسم ‌خانی هم از قبل روی پرده بوند. اما با افزایش شیوع ویروس کرونا و موج دوم ابتلای فراگیر به این بیماری، احتمال تعطیلی دوباره سینماها هم افزایش پیدا کرد. این مسئله سرنوشت اکران فیلم ها را نیز در هاله ای از ابهام قرار داده است.

سرنوشت فیلم های در انتظار اکران چه می شود؟

 

«پیشی میشی» تنها فیلم در حوزه کودک

پس از همه گیری مجدد کرونا، تهیه کننده تنها فیلم کودک از اکران فیلمش انصراف داد تا ابهامی در این خصوص باقی نماند. احمد احمدی تهیه کننده فیلم سینمایی پیشی میشی در توضیح این تصمیم گفت: درخواست ما برای اکران «پیشی میشی» به قبل از موج تازه کرونا باز می‌گردد. ما بر اساس آنچه اعلام شده بود تصور می‌کردیم زیرساخت‌های لازم برای اکران آماده است، کرونا هم فروکش کرده بود و قرار بود همه سینماها باز شوند،اما حالا با گسترش دوباره کرونا و تعطیلی دوباره سینماها به خصوص در شهرستان‌ها چاره‌ای جز انصراف از اکران نداریم.

«آنجا همان ساعت» همچنان بلا تکلیف

سیروس الوند هنوز در مورد نحوه اکران فیلمش در موج دوم کرونا تصمیمی نگرفته است. کارگردان آنجا همان ساعت اینطور عنوان کرده که همه چیز به نتیجه وی با شرکای فیلم بستگی دارد. الوند گفته که آمادگی کامل برای نمایش این فیلم را دارند و آنونس‌ها و پوسترهای تبلیغاتی فیلم هم تهیه شده اند. اما با توجه به شرایط به‌ وجود آمده باید در زمینه اکران تصمیم‌ گیری شود.

زن ها فرشته اند ۲ چراغ سینما را روشن نگه میدارد

محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان، نظر دیگری در خصوص شرایط سینما در موج دوم کرونا دارد. فرح بخش سینما را کم خطر ترین محل برای تفریح می داند و معتقد است که همه پروتکل های بهداشتی در سالن های سینما به خوبی رعایت می شوند. بنابراین «زن‌ها فرشته‌اند ۲» اکران خود را در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در سینماهای کشور آغاز خواهد کرد تا چراغ سینما در موج دوم کووید ۱۹ خاموش نماند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.