• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

وقوع سیلاب در استان اردبیل جان دو نوجوان را گرفت

  • کد خبر : 22034
  • 15 جولای 2020 - 9:10

وقوع توفان‌های تندری تابستانه و سیلاب ‌های موقت عصر سه‌شنبه موجب جان باختن ۲ نوجوان و بروز خساراتی در مناطق مختلف استان اردبیل شد.

وقوع سیلاب در استان اردبیل

فرهاد عبدالعلی‌پور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در منطقه‌ای مابین روستاهای چات‌قیه و تقی‌دیزج شهرستان اردبیل سه نوجوان هنگام بازی در کنار رودخانه گرفتار سیلاب شدند که در این حادثه ۲ نوجوان ۱۲ ساله جان خود را از دست دادند.

او با اعلام اینکه نیروهای امدادی هلال احمر استان اردبیل درحال جستجوی اجساد این ۲ نوجوان می‌باشند، افزود: فرد سوم گرفتار در سیلاب توسط اهالی حاضر در محل نجات یافته است.

بارش بیش از ۵۲ میلیمتر باران رگباری روز سه شنبه در شهرستان مشگین‌شهر سبب سیلاب گردید که براثر آن لوله اصلی خط انتقال آب این شهر شکست و ماموران امدادی هلال احمر و آب و فاضلاب درحال ترمیم این خط انتقال آب هستند.

عبدالعلی‌پور همچنین از تخریب ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل روستای مصطفی‌لو در شهرستان خلخال براثر سیلاب خبر داد و گفت تاکنون ۴۰ خانوار در این روستا اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی اظهار کرد: براثر اغتشاشات جوی عصر امروز خساراتی به کشتزارها و مراتع در نقاط مختلف استان اردبیل ازجمله خلخال ، مشگین شهر، جعفرآباد و گرمی وارد شده است که کارشناسان درحال برآورد میزان آن هستند.

هشدار مدیریت بحران درباره وقوع سیلاب در استان اردبیل

فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با هشدار به ساکنان استان اردبیل مبنی بر ادامه تندرهای شبانه در بعضی نقاط این استان به ویژه در منطقه اصلاندوز مغان خواستار رعایت موارد احتیاطی و ایمنی شد.

تندرهای تابستانه باتوجه به خشکی زمین‌ها و عدم نفوذ فوری آب ناشی از بارش های رگباری به درون خاک و ازسوی دیگر ریزش حجم هنگفتی از آب باران در زمانی کوتاه سبب شکل گیری روان آبهای مخرب در نقاط مستعد و به خصوص در کوهپایه ها می‌شود.

عبدالعلی‌پور با استناد به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار و رعدوبرق های موقت تابستانه از ابتدای هفته جاری به ساکنان این استان هشدار داده بود. نقشه های همدیدی از ادامه وقوع تندرهای متناوب به خصوص در ساعات عصر تا پاسی از شب تا اواخر هفته جاری در این استان حکایت دارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.