• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

واکنش ونزوئلا به ادعای کلمبیا: خرید موشک از ایران ایده خوبی است

  • کد خبر : 23643
  • 23 آگوست 2020 - 11:12

پس از آنکه کلمبیا مدعی شد که ونزوئلا در حال بررسی طرحی برای خرید سلاح از ایران است، رئیس‌جمهور ونزوئلا خرید موشک از ایران را ایده خوبی دانسته و از وزیر دفاع خود خواست تا در این باره با ایران گفت‌وگو کند.

خرید موشک از ایران

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد یکشنبه در واکنش به ادعای همتای کلمبیایی خود مبنی بر تصمیم کاراکاس برای خرید موشک از ایران، از این ایده استقبال کرد.

«ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا پنجشنبه مدعی شده بود که مادورو به دنبال خرید موشک از ایران است و کاراکاس موشک‌های ساخت روسیه و بلاروس را به گروه‌های مسلح کلمبیایی داده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا از ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع این کشور خواست تا این ایده را دنبال کند و به شوخی به کابینه‌اش گفت تا این طرح را به عنوان یک راز نزد خود نگه دارند.

مادورو در جلسه هیأت دولت که به صورت مستقیم از تلویزیون ونزوئلا نیز پخش شد، خطاب به «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع این کشور تلویحاََ گفت که چرا ایده خرید موشک از ایران به ذهن خودشان نرسیده بود.

رئیس جمهوری ونزوئلا بیان کرد: «پادرینو، چه ایده خوبی که با ایران صحبت کنیم و ببینیم چه موشک‌های کوتاه، میان و دور بردی دارند و با توجه به روابط عالی ما با ایران، امکان خرید آن را بررسی کنیم»

مادورو برای تحقیر همتای کلمبیایی خود با لحنی طنزآمیز به وزیر دفاع خود گفت که سعی کند این نقشه را مخفی نگه دارد.

مسئولان جمهوری اسلامی ایران هنوز به این خبر و اظهارات مادورو واکنشی نشان نداده‌اند. پیش از این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا از نهایی شدن توافقنامه ‌های تجاری با این کشور واقع در آمریکای لاتین خبر داده بود. هفته قبل نیز مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و ونزوئلا با حضور مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان در کاراکاس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.