• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

آزمایش واکسن ایرانی کرونا بر نمونه حیوانی نتایج خوبی داشت | آغاز تست انسانی تا ۳ هفته آینده

  • کد خبر : 25779
  • 12 اکتبر 2020 - 17:09

سعید نمکی با اشاره به پیشرفت‌ های واکسن ایرانی کرونا ، گفت: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

آزمایش واکسن ایرانی کرونا نمونه حیوانی

سعید نمکی، وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه موج جدید کرونا سنگین‌ تر از امواج قبلی بود، تصریح کرد: به محض خنثی شدن یک موج بیماری میزان رعایت نکات بهداشتی کاهش می‌یابد و همین موضوع سبب می‌شود تا شاهد روند تصاعدی بیماری باشیم. ابهاماتی در زمینه داشتن تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود دارد اما نکته مهم آن است که مردم نباید به دلیل خالی بودن تخت‌ها خود را به بیماری مبتلا کنند. جلسه‌ای روزهای قبل در تهران برگزار شد و خوشبختانه در این استان آمادگی کامل وجود دارد. با دستور رهبر معظم انقلاب تخت‌های بیمارستان‌های نیروهای مسلح در اختیارمان قرار گرفت و با دستور وزیر رفاه تخت‌های بیمارستان‌های تامین اجتماعی نیز قرار است در صورت نیاز در اختیارمان باشد.

سعید نمکی تشریح کرد: ممکن است بخش ‌های کرونا در بیمارستانها پر شده باشد که با خالی کردن سایر بخش‌ها، تخت به بیماران اختصاص می‌دهیم. مردم بدانند در حال استفاده از ذخایر استراتژیک هستیم و بیماران الکتیو که در نوبت انجام اعمال جراحی بودند در نوبت مانده‌اند. این در حالی است که در آمد بیمارستان‌ها نیز کاهش یافته است.

آزمایش واکسن ایرانی کرونا بر نمونه حیوانی

سعید نمکی درباره وضعیت واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: پیشرفت‌ های قابل توجه‌ای در زمینه تولید واکسن کرونا داشته ایم، در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی با میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

وی افزود: در ۲ تا ۳ هفته آینده کار آزمایش واکسن ایرانی کرونا بر نمونه انسانی را آغاز خواهیم کرد. تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و پروتکلهای سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است. گزارش این اقدامات از امروز به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.