• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

روش‌های جلوگیری از هک شدن تلگرام | افزایش امنیت تلگرام

  • کد خبر : 26226
  • 24 اکتبر 2020 - 13:37

شاید شما هم این روزها از آشنایان خود در مورد هک شدن تلگرام مطالب پراکنده‌ای شنیده باشید و یا حتی خودتان یکی از کسانی باشید که تلگرامتان هک شده و به دام هکرها افتاده‌اید. در ادامه ۶ روش اصلی برای جلوگیری از هک شدن تلگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

جلوگیری از هک شدن تلگرام

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب و پرطرفدار در دنیاست که در کشور ما نیز محبوبیت فراوانی دارد. به لحاظ علمی هک تلگرام امکان پذیره. اما اینطور نیست که با این نرم افزار هایی که در سایت های مختلف به فروش می رود بتوان براحتی  تلگرام کسی رو هک کرد. هک کردن تلگرام به این سادگی ها نیست! باید دانش زیادی داشته باشید.

تصور کنید در منزل یا محل کارتان نشسته‌اید که یک پیام، حاوی یک کد ۵ رقمی از شرکت تلگرام با همان لوگوی آبی آسمانی به همراه موشک کاغذی سفید دریافت می‌کنید. بلافاصله این بار در یک گفتگوی دیگر باز هم از طرف تلگرام و باز هم با همان لوگوی آبی آسمانی به همراه موشک کاغذی سفید رنگ، پیامی به زبان فارسی و شاید هم انگلیسی با این مضمون که “شرکت تلگرام برای تایید شماره شما نیازمند دریافت کد ارسالی می‌باشد و در صورتی که کد ارسال نشود، شماره شما از سرور تلگرام حذف خواهد شد” به دستتان می‌رسد و شما هم با تصور این که پیام از طرف تلگرام ارسال شده است، کد را برای هکر محترم فرستاده و دسترسی به حساب شخصی خود را به جناب هکر هدیه می‌دهید.

از این جا داستان رنگ دیگری به خود می‌گیرد، ارسال پیام‌های نا مربوط به دوستان، آشنایان و دیگر افراد و تشکیل گروه‌های غیر اخلاقی و یا حتی سوء استفاده‌های مالی و… یکی از چندین و چند پیامد ناگوار این اتفاق شوم می‌باشد. در ادامه روش هایی را برای افزایش امنیت تلگرام به شما معرفی می‌کنیم.

جلوگیری از هک شدن تلگرام

جلوگیری از هک شدن تلگرام

۱- فعال کردن تاییدسازی دو مرحله‌ای:

به‌ طورکلی روند فعال‌سازی تلگرام در دیگر دستگاه‌های کاربر نظیر تبلت و یا رایانه شخصی، ارسال شماره تماس از سوی کاربر به سرور تلگرام و دریافت کد فعل‌سازی پنج رقمی با استفاده از پیامک است. کاربر با وارد کردن کد می‌تواند نرم‌افزار را در سیستم خود فعال کرده و استفاده کند. با استفاده از این تنظیمات، این امکان فراهم می‌شود که نحوه فعال‌سازی امنیت بیشتری یابد و علاوه بر وارد کردن کد ارسالی نیاز به ثبت رمز عبور باشد. با وارد ‌شدن به بخش مربوطه از طریق صفحه تنظیمات با انتخاب گزینه Set Additional Password می‌توان رمز مورد نیاز برای تایید دومرحله‌ای را تنظیم کرد.

۲- ایجاد رمز ورودی:

با استفاده از این امکان می‌توان قفلی برای فعال ‌کردن تلگرام در تلفن همراه ایجاد کرد که میزان امنیت دسترسی به پیام‌ها و محتوای نرم‌افزار را افزایش می‌دهد. به این صورت که با انتخاب گزینه Passcode Lock کاربر می‌تواند رمز ورود به تلگرام را تعیین و تایید کند. با افزودن رمز، علامت قفلی در صفحه اصلی نرم‌افزار ظاهر می‌شود که نشان‌‌ دهنده فعال‌ بودن قفل ورودی است.

۳- کنترل و مشاهده دستگاه‌های متصل به اکانت تلگرام:

ممکن است فردی به هر روشی کد ارسالی تلگرام شما را به دست بیاورد و وارد اکانت شما شود. به همین دلیل همواره باید دستگاه‌های متصل به اکانت تلگرام خود را چک کنید که می‌توانید برای قطع ارتباط سیستم‌های ناشناس به صورت زیر عمل کنید:

Setting > Privacy and Security > Active Session

۴- عدم نمایش کد ۵ رقمی:

هنگامی که با شماره خط خود قصد ساخت اکانت دارید تلگرام برای اطمینان یک کد فعال‌سازی ۵ رقمی را به خط شما ارسال می‌کند. اگر شخص دیگری از این کد با خبر باشد می‌تواند به سادگی به اکانت شما دسترسی پیدا کند.

۵- هر لینکی را در تلگرام باز نکنید: 

راه دیگر برای هک تلگرام نصب برنامه‌هایی خاص بر روی تلفن همراه شما است. این برنامه‌ها معمولا ظاهری فریبنده دارند و از ظاهر آنها نمی‌توان پی به هکر بودن آن برد. یکی از معروف‌ترین آنها با نام setting در دستگاه شما ذخیره می‌شود و می‌تواند تمام اطلاعات گوشی شما را به ایمیلی که در آن قرار دارد ارسال کند. برای توقف عملکرد آن کافی است برنامه مورد نظر را پیدا و پاک کنید.

۶- جلوگیری از ویروسی شدن سیستم:

از ویروسی شدن دستگاه خود جلوگیری کنید زیرا برخی ویروس‌ها عامل هک اکانت شما می‌باشند.

جلوگیری از هک شدن تلگرام
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.