• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

وحشت مردم از آینده و افزایش خرید کتابهای خود درمانی در سایه کرونا

  • کد خبر : 26430
  • 29 اکتبر 2020 - 13:06

سایه سیاه کرونا همچنان بر ابعاد مختلف زندگی مردم دنیا سایه انداخته تا جایی که در چند ماه اخیر، فروش کتب خود درمانی افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش فروش کتب خود درمانی

در چند ماه اخیر، فروش کتابهای خود درمانی افزایش چشمگیری داشته است. این آماری است که کتابفروشان استرالیا داده اند که نشان می دهد مردم این کشور در روزهای اخیر بیشتر به کتاب‌ های مستند با موضوع خوددرمانی و حفظ سلامتی روی آورده‌اند. افزایش فروش کتب‌ خود درمانی‌ به دلیل کرونا البته تنها محدود به این منطقه نیست و تمام جهان را شامل می شود.

افزایش فروش کتب خود درمانی به دلیل کرونا

در یک سال گذشته بسیاری از مردم در سرتاسر جهان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خانه نشین شده و یا ساعات زیادی را در منزل سپری می کنند. این مسئله باعث شد که مردم برای گذران وقت و فرار از نگرانی ها، به سرگرمی های مختلفی از جمله کتاب خواندن رو بیاورند. اما ترس از کرونا و آینده مبهمی که همه گیری این ویروس رقم زده است، بسیاری از مردم را به سمت کتابهای خود درمانی سوق داده است.

بر اساس آمارهای جالبی که از سوی کتابفروشان و کتابخانه‌های استرالیا منتشر شده است، مردم این کشور در روزهای اخیر بیشتر به کتاب‌ های مستند با موضوع خود درمانی و حفظ سلامتی روی آورده‌اند. بر اساس این آمارها در روزهای ابتدایی قرنطینه مردم بیشتر رمان‌ها و کتاب‌های داستانی مثل هری ‌پاتر را می‌خواندند ولی حالا شاهد افزایش فروش کتب خود درمانی به دلیل کرونا هستیم.

افزایش اضطراب و افسردگی در دوران قرنطینه

تیمی از دانشگاه اوکلند در استرالیا به سرپرستی دکتر «آنا مارتین» دکترای روان‌ شناسی بالینی این دانشگاه، تحقیقاتی داشته اند که نتایج بسیار جالبی را به همراه داشته است. دکتر مارتین می‌گوید در دوران قرنطینه، آمار افسردگی و اضطراب بسیار بالا رفته است. به همین دلیل مردم تلاش می کنند که با استفاده از کتاب‌های خوددرمانی و حفظ سلامتی، خود را در مقابل آینده نامعلوم ایمن کنند.

 این استاد دانشگاه شهر اوکلند استرالیا با استناد به آمارهای کسب شده از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های این شهر می‌گوید ظاهراً مردم همچنان از آینده ترس دارند و نمی دانند چه بر سر آنها خواهد آمد. افزایش فروش کتب خود درمانی به دلیل کرونا شاید روشی باشد برای غلبه بر ترسی که در سایه همه گیری کووید ۱۹ و آینده نا مشخص بر جهان غالب شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.