• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

عکاسی در شب، مثل یک حرفه ای

  • کد خبر : 28334
  • 13 دسامبر 2020 - 10:04

عکاسی در شب، مهارت بسیار مهمی است که هر عکاسی باید آن را به خوبی بلد باشد. هرکس که ادعای عکاسی حرفه ای دارد، باید با تکنیک های عکس برداری در  شب و فضای تاریک، آشنایی کامل داشته باشد.

عکاسی در شب

با توجه به این که نور در شب نرمال نیست، باید یک سری تنظیمات خاص را روی دوربین انجام داد تا نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی و فلاش نباشد. اگر از دوربین های DSLR استفاده می کنید، با ما در سفری به اعماق تنظیمات ویژه این دوربین ها برای عکاسی در شب همراه شوید.

تنظیمات شاتر برای عکاسی در شب

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید قبل از شروع عکاسی تنظیم کنید، شاتر است. این مسئله هم در عکاسی عادی و هم در عکاسی شب هنگام اهمیت دارد و بر کیفیت عکس تاثیر بسیار زیادی می گذارد. اگر سوژه شما متحرک است برای ثابت کردن آن می توانید شاتر را ۱/۲۵۰ تنظیم کنید. البته این سرعت مناسب برای مکان های روشن تر است. پیشنهاد کارشناسان این است که اگر در شب عکاسی می کنید، شاتر را بین ۱/۶۰ تا ۱/۱۶۰ تنظیم نمایید.

عکاسی در شب

استفاده از لنز واید

عکاسی در شب بدون لنز واید، تقریبا غیر ممکن است. لنز واید به شما کمک می کند که هم فاصله کانونی بیشتری داشته باشید و هم سرعت شاتر برای حفظ شفافیت، بالا باشد. با یک لنز ۲۸ تا ۵۰ میلی ‌متری، به‌ راحتی می توانید در سرعتهای کم، به صورت دستی عکاسی کنید. لنز پرایم سریع مثل لنز ۳۵میلی‌متری f/2 هم گزینه خوبی برای عکس برداری از مناظر و سوژه ها در تاریکی شب است.

عکاسی در شب

پیدا کردن منابع نور

منابع نور اصلی، عکاسی در شب را بسیار راحت تر می کنند تا عکسهای بهتری داشته باشید. مثلا پیدا کردن یک نورپردازی مناسب در مکانی که قصد عکاسی کردن از آن را دارید، زیبایی بسیار زیادی به عکسهای شما می دهد. شما باید به برخورد نور به سوژه‌ها دقت کنید. اگر پشت به منبع نور بایستید، با عبور سوژه‌ها، برخورد قوی نور و رنگ‌های جذاب آن به خوبی دیده می شود. پس منابع نور را پیدا کرده و به موقعیت سوژه نسبت به آنها دقت کنید.

رعایت کردن فاصله ها

روبرت کاپا می گوید “اگر عکس‌هایتان به اندازه‌ی کافی خوب نیست؛ یعنی به اندازه‌ی کافی به سوژه نزدیک نشده اید” این جمله، حکم یک ضرب المثل پرکاربرد را بین عکاسان حرفه ای دارد. فاصله، نکته بسیار مهمی است که می تواند از یک سوژه و کادربندی معمولی، یک عکس حرفه ای بسازد و بالعکس! توجه داشته باشید که معمولا پس ‌زمینه‌ ها در شب زیباتر از روز هستند و اغلب اوقات مردم به عنصر ثانویه‌ چشم‌انداز تبدیل می ‌شوند. بنابراین گاهی ممکن است لازم باشد که هنگام عکاسی در شب، از سوژه مورد نظرتان فاصله بگیرید.

عکاسی در شب

استفاده از سه پایه

یکی از مهم ترین نکات عکاسی در شب، این است که دوربین هیچ تکان یا لرزشی نداشته باشد. بهتر است تا حد امکان به صورت دستی عکس بگیرید. اما اگر در جایی شلوغ هستید یا موقعیت شما طوری است که ممکن است دوربین لرزش داشته باشد، بهتر است سه پایه استفاده کنید.

عکاسی در شب

فلش خوب است یا بد؟!

شما می توانید هنگام عکاسی در شب، از فلش دوربین خود استفاده کنید. اما به این مسئله هم توجه کنید که این کار ممکن است واکنش مردم را به‌ دنبال داشته باشد. اگرچه فلش ظاهر خوبی به عکس شما می دهد، اما توصیه بیشتر عکاسهای حرفه ای این است که تا حد امکان، با محدودیت های نور در شب کنار بیایید.

تصاویر کم نور و نویز

اگر به عکاسی در شب علاقه مند هستید، باید با نویز و تصاویر کم نور کنار بیایید. تنظیمات دوربین البته کمک زیادی به شما می کند که عکسهای بهتر و با کیفیت تری بگیرید، اما به هرحال کمی نویز در تصاویر وجود دارد. بهترین راهکار این است که عکسهایی را که می گیرید، با نرم افزارهای ویژه ویرایش کرده و نورپردازی آنها را اصلاح نمایید.

عکاسی در شب
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28334

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.