• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

حکم قصاص آرمان برای بار دوم تایید شد | او هنوز نگفته با جسد غزاله چه کرده

  • کد خبر : 32014
  • 28 فوریه 2021 - 11:01
حکم قصاص آرمان

دیوان عالی کشور حکم قصاص آرمان ، پسری که متهم است دختر مورد علاقه‌اش به نام غزاله را به قتل رسانده و یک بار هم تا پای چوبه دار رفته است را مجددا تایید کرد.

ماجرای جنجالی قتل غزاله ۱۹ ساله

 غزاله دختری ۱۹ساله روز ۱۲بهمن‌ماه سال ۹۲ به طرز عجیبی ناپدید شد و پس از چند روز معلوم شد آرمان، پسر ۱۸ساله‌ای که قصد ازدواج با او را داشت در مفقود شدن او دست داشته است. شواهد نشان می‌داد که غزاله آخرین بار برای رفتن به خانه پدری آرمان از خانه بیرون رفته و پس از آن هیچ‌کس او را ندیده است.

به همین دلیل پسر جوان برای روشن شدن سرنوشت غزاله احضار شد و در شرایطی که آثاری از خون در اتاق او کشف شده بود، به اتهام قتل بازداشت شد. با آغاز بازجویی‌ها او مدعی شد قتلی در کار نبوده و غزاله هنگام خروج از خانه پایش سر خورده و سرش به پله‌ها برخورد کرده است. آرمان گفت بعد از این حادثه او از ترس، پیکر دختر جوان را داخل یک چمدان گذاشته و در سطل زباله انداخته است.

این ادعا از سوی بازپرس پرونده مورد بررسی قرار گرفت، اما شواهد نشان می‌داد اظهارات آرمان با واقعیت منطبق نیست. به همین دلیل پسر جوان که هنگام دستگیری کمتر از ۱۸سال داشت، بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این بار به قتل غزاله اعتراف کرد. پلیس هیچ وقت نتوانست جسد غزاله را کشف کند اما با این حال آرمان در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و با رأی قضات به قصاص محکوم شد.

انکارهای آرمان فایده‌ای برای او نداشت، با اینکه او در زمان قتل چند روز تا ۱۸سالگی زمان داشت و هنوز به ۱۸سالگی نرسیده بود، در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. رأی صادرشده مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفت و پرونده برای اجرای حکم آماده شد.

اجرای حکم قصاص آرمان به تعویق افتاد

چند روز قبل از اجرای حکم، وکیل آرمان متوجه شد بعد از تاریخ تشکیل پرونده برای غزاله در دانشگاه برگه مرخصی به نام او صادر و دفترچه بیمه‌اش هم تمدید شده است، به این ترتیب با اسناد به‌دست‌آمده درخواست اعاده دادرسی کرد. دو نفر از قضاتی که قبلا رأی بر قصاص داده بودند اعلام کردند با توجه به نامه‌ای که دانشگاه صادر کرده و تاریخ آن مربوط به بعد از گم‌شدن غزاله است، باید در این زمینه تحقیقات بیشتری شود. این در حالی بود که خانواده غزاله نیز تصمیم گرفتند یک بار دیگر به آرمان مهلت دهند تا جای جسد را به آنها بگوید. از این رو اجرای حکم قصاص آرمان به تعویق افتاد.

مادر غزاله اعلام کرد در صورتی گذشت می‌کند که آرمان محل دفن جسد را بگوید.

حکم قصاص آرمان برای بار دوم تایید شد

با توجه به مدارک به‌دست‌آمده و قبول اعاده دادرسی، آرمان بار دیگر پای میز محاکمه رفت و این بار در شعبه ۵ مورد محاکمه قرار گرفت. او که حالا در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه شهید مدرس در حال تحصیل است، یک بار دیگر اعلام کرد قتل کار او نیست و نمی‌داند جسد کجاست و ممکن است غزاله زنده باشد.

در نهایت قضات دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و آرمان را در قتل مجرم تشخیص دادند و او را به قصاص محکوم کردند. رأی صادرشده یک بار دیگر در دیوان عالی کشور تایید شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.