• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

اولین محموله واکسن آسترازنکا وارد ایران شد

  • کد خبر : 33076
  • 06 آوریل 2021 - 9:24
اولین محموله واکسن آسترازنکا

اولین محموله واکسن آسترازنکا ارسالی به ایران ، شامگاه روز دوشنبه ۱۶ فروردین وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حساب توییتر خود نوشت: اولین محموله واکسن کرونا از ساز و کار کوواکس با تاخیر دو سه هفته‌ای از موعد، به تهران رسید. این محموله شامل ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن آسترازنکا آکسفورد تولید کره جنوبی است.

جهانپور در ادامه نوشت:تا پایان ماه می، ۳ میلیون ۶۰۰ هزار دوز از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن خریداری شده از کوواکس تحویل ایران می‌شود.

همچنین یونیسف اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، اولین محموله از واکسن کرونای آسترازنکا را به تعداد هفتصد هزار و هشتصد دوز از طریق کوواکس دریافت کرد.

اولین محموله واکسن آسترازنکا ارسالی به ایران ، که در شرکت اس.کی. بایوساینس (SK Bioscience) کره جنوبی ساخته شده‌ است، شامگاه روز دوشنبه ۱۶ فروردین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در حضور تیم‌های فنی سازمان جهانی بهداشت و یونیسف تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

تضمین توزیع عادلانه واکسن کرونا در جهان از طریق پروژه کوواکس اولویت بسیار مهم سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن است، و تحویل این محموله گامی مهم در تحقق این هدف محسوب می‌شود.

پیش از این ۷۹۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با احتساب محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوزی واکسن از سبد کوواکس، یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن شامل واکسن‌های اسپوتنیک وی روسی، سینوفارم چینی، بهارات هندی و آسترازنکا آکسفورد کره جنوبی وارد شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.