• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

برایان هوک: در حال حاضر‎ کانال ارتباطی بین ایران و آمریکا وجود ندارد‎‎

  • کد خبر : 3790
  • 10 جولای 2019 - 4:53

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران، به شبکه خبری العربیه، گفته ایران «بارها» پیشنهاد بازگشت به دیپلماسی از سوی آمریکا را رد کرده و «در حال حاضر کانال ارتباطی بین ایالات متحده و ایران برقرار نیست».

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می‌گوید، در حال حاضر کانال ارتباطی بین دولت دونالد ترامپ و جمهوری اسلامی وجود ندارد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز سه شنبه، ۱۸ تیر ماه، به گزارشی در مورد «دیدار» مقام‌های دو کشور در اربیل، واکنش نشان داده‌است.

وی که با العربیه مصاحبه می‌کرد مدعی شد که در پی تحریم‌های آمریکا بودجه دفاعی ایران ۲۷ درصد کاهش داشته است.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه مصاحبه گفت که شروط ۱۲ گانه « مایک پامپئو » وزیر امور خارجه آمریکا اساس مذاکرات با ایران خواهد بود و هرگونه توافق نهایی با ایران باید شامل چالش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور باشد.

وی مدعی شد که ایران از تروریسم حمایت می‌کند و واشنگتن به این کشور اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

هوک گفت که واشنگتن از سیاست‌های خود در قبال ایران راضی بوده و تهران را از ۵۰ میلیارد دلار درآمد سالانه محروم کردیم.

برایان هوک

ادعاهای بی‌اساس برایان هوک علیه ایران

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، که سال پیش از توافق اتمی شکل‌گرفته در دوره باراک اوباما خارج شد، خواستار انجام مذاکرات تازه‌ای با ایران برای دستیابی به توافقی «وسیع‌تر» و به گفته دولت ترامپ «بهتر» از «توافق معیوب» پیشین شده‌است.

ترامپ گفته حاضر است بدون پیش‌شرط با رهبران جمهوری اسلامی به گفت‌وگو بنشیند. مایک پومپئو، وزیر خارجه او ۱۲ خواسته را برای «تغییر رفتار» ایران مطرح کرده که انبوهی از چالش‌ها و مسائل از برنامه اتمی و موشکی تا حملات سایبری و حضور و نفوذ در منطقه را در بر می‌گیرد.

برایان هوک نیز در مصاحبه با العربیه بر «لزوم تغییر رفتار» جمهوری اسلامی تاکید کرده، ایران را عامل حملات و تهدیدهایی در «بیشتر قاره‌های جهان» توصیف کرده و می‌گوید توافق تازه با تهران باید «تمامی تهدیدهای ایران برای صلح و امنیت» را در برگیرد.

رهبر جمهوری اسلامی از سوی دیگر با اشاره به خروج دولت آمریکا از توافقی که امضای دولت پیشین پای آن بود و همزمان اعمال تحریم‌های شدید، دولت ترامپ را «فاقد صداقت» توصیف کرده و مذاکره را رد کرده‌است.

آیت‌الله خامنه‌ای تصمیم‌گیرنده نهایی در مسائل کلان سیاسی جمهوری اسلامی، مانند گفت‌وگو با واشینگتن، است.

با این حال به نظر می‌رسد مقام‌های دولت حسن روحانی مذاکره را با این قطعیت رد نمی‌کنند، برای نمونه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی، روز دوشنبه گفته بود «راهی برای خروج وجود دارد، اما نه زمانی که امور در دست «تیم بی» است».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.