• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

به جای داروها فقط یک عدد از این میوه را بخورید

  • کد خبر : 38758
  • 19 اکتبر 2021 - 23:28
به جای داروها فقط یک عدد از این میوه را بخورید

خرمالو برای سلامتی بسیار مفید است، واز خواص خرمالو می توان به کاهش وزن، کنترل فشار خون، سلامت قلب و درمان یبوست اشاره کرد.

خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها شامل مقدار قابل توجهی از :ویتامین A، B6 و C ؛ منگنز ؛ فسفر ؛ پتاسیم ؛ کلسیم ؛ فیبر رژیمی – هم قابل حل و هم غیرقابل حل خرمالو ادرار آور خوبی است و هم چنین همانند ملین طبیعی عمل می کند.

خرمالو منبع عالی آنتی اکسیدان ها

خرمالو حاوی ترکیبات گیاهی مفید با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی می باشد. همان طور که می دانید آنتی اکسیدان ها با خنثی سازی استرس اکسیداتیو – فرایندی که توسط مولکول های نا پایدار به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شود – از آسیب سلول ها جلوگیری کرده یا آن را کند می کنند.

کاهش التهاب

بیماری های قلبی، آرتروز، دیابت، سرطان و چاقی همگی با التهاب مزمن در ارتباط هستند و انتخاب مواد غذایی سرشار از ترکیبات ضد التهاب می تواند به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها کمک کند.تقویت بینایی

خرمالو مقدار زیادی ویتامین A و آنتی اکسیدان های مهم در خود گنجانده که همگی برای سلامت چشم مفید هستند، گفته شده یک عدد خرمالو ۵۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برطرف می کند.

سرماخوردگی و آنفلونزا

خرمالو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی و همچنین بیماری های عفونی را کاهش دهد.

لاغری و کاهش وزن با خرمالو

خرمالو حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات، فیبر و پروتئین است که می تواند به کاهش اشتها کمک کند و برای لاغری و کاهش وزن مفید باشد.

خرمالو آب زیادی دارد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. استفاده از خرمالو تازه که میوه ای کم کالری است در وعده ی صبحانه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب می باشد.

شاداب کننده پوست

استفاده از خرمالوی تازه یا آب آن می تواند باعث طراوت و شادابی پوست صورت شود و رنگ پوست را روشن تر کند.ویتامین C موجود در خرمالو به عنوان ضد عفونی کننده و ضد التهاب برای پوست صورت عمل می کند و به درمان لکه های پوستی کمک می کند.

تقویت موهای سر

خرمالو حاوی ویتامین های A، B و C است که برای تقویت و رشد سریع مو مفید می باشند، همچنین خرمالو برای داشتن موهای سالم و پرپشت مفید می باشد.

خواص ضد سرطانی

رادیکال‌های آزاد در پس سوخت و ساز سلول‌ها تولید می‌شوند و توانایی تبدیل سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی را دارند. طی تحقیقات انجام شده روی تاثیر عصاره برگ خرمالو بر سلول‌های سرطانی معده، محققین به تاثیرات ضدسرطانی این عصاره پی بردند.

خرمالو و دیابت

خرمالو میزان زیادی ویتامین، خصوصا ویتامین A، بتاکاروتن، لوتئین، لیکوپن و کریپتوزانتین دارد. این ویتامین‌ها در بدن مانند آنتی اکسیدان عمل و با کاهش استرس اکسیداتیو، از ظهور نشانه‌های پیری زودرس مثل چین و چروک صورت، لک و تیرگی، بیماری آلزایمر، خستگی، کاهش بینایی چشم، ضعف عضلانی و عوارض دیگر جلوگیری می‌کنند.

کمک به گوارش و دفع غذا

افزودن خرمالو به رژیم غذایی‌ می‌تواند در جلوگیری از یبوست مؤثر باشد و موجب بهبود گوارش شود. خواص خرمالو تنها به اینها محدود نمی‌شود. خرمالو سرشار از فیبر است. هر وعده‌ی آن محتوی ۶ گرم فیبر است که تقریبا یک‌چهارم نیاز روزانه‌تان به فیبر را تأمین می‌کند.

کاهش فشار خون

تانن‌های موجود در خرمالو می‌توانند در کاهش فشار خون مؤثر باشند. فشار خون بالا بالا موجب واردآمدن فشار مضاعفی بر قلب شده و یکی از عواملی است که خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.