• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17

میلیاردر افسانه ای ایرانی / او کارگر پارکینگ بود ! + عکس

  • کد خبر : 39886
  • 04 ژانویه 2022 - 11:19

مانی خوشبین میلیاردر افسانه ای ایرانی ایرانی است.زمانی که والدین مانی خوشبین به آمریکا مهاجرت کردند او ۱۴ سال داشت.اولین شغلش کارگر خدماتی در محوطه پارکینگ یکی از فروشگاه‌های KMART بود.

میلیاردر افسانه ای ایرانی

مانی خوشبین  متولد ۲۴ دی ماه سال ۱۳۴۹ در ایران است. او تا دیپلم بیشتر درس نخوانده است اما از فروش کالای دسته دوم به آجیل فروشی رسید و اکنون امپراطور املاک آمریکا استو بزرگترین کلکسیون دار ماشین لوکس است.

با اینکه پدرش به حساب یکی از دوستانش به آمریکا مهاجرت کرده بود اما بعد از یک شب اقامت در خانه وی به دلیل عدم رضایت همسر دوستش ، خانه او را ترک کردند

با پس اندازی دو هزار دلاری که داشتند یه ماشین ون گرفتند و مجبور شدند چند هفته ای داخل آن زندگی کنند. دو هفته بعد از مهاجرت ، پدرش بخاطر آشنایی به زبان انگلیسی در یک شرکت حسابداری استخدام شد و با اولین حقوق ، زندگی آنها از ماشین به مجتمع تغییر یافت

جمع آوری وسایل دور ریختی

چند ماه از سکونت آنها در آمریکا نمی گذشت که مانی متوجه شد بسیاری از آمریکایی ها وسایل دسته دوم خود را به جای فروش ، دم در بعنوان آشغال رها می کنند. او به همراه برادرش مشغول جمع آوری وسایل دور ریختی قابل مصرف شد و در آخر هفته آنها را در بازار «حراجی دسته دوم» بفروش می رساند.

بعد از دو سال زندگی در آمریکا از ۱۶ سالگی مجوز کار کردن دریافت کرد و بعنوان کارگر خدماتی (نظافت‌چی) در فروشگاه زنجیره ای Kmart مشغول بکار شد.

خودش می گوید دستمزده ساعتی سه دلار و پانزده سنت برای او فوق العاده بود و ماهی ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار درآمد داشت.

کارمند نمونه شناخته شد

به خاطر انضباط کاری و حضور به موقع در فروشگاه ، به مدت سه ماه کارمند نمونه شناخته شد و در ماه هشتم ترفیع گرفت و دستیار مدیر کالاهای ورزشی kmart شد. می گوید ترفیع بزرگی بود که از تمیز کردن زمین به دستیاری مدیر رسیدم و حقوق ام تقریبا دو برابر شد.

در دو سالی که مشغول کار بود هر هفته مقداری از دستمزد خود را پس انداز می کرد تا اینکه در ۱۷ سالگی توانست یک ماشین هوندا بگیرد.

کم کم کنار کار ، ورزش بدنسازی را شروع کرد و در چند مسابقه هم شرکت کرد و عکس اش در چند روزنامه هم به چاپ رسید.

استخدام در بخش آجیل فروشی

او در ۱۷ سالگی بعد از دیدن تبلیغات یک شرکت چند سطحی با درآمد هفتگی هزار دلار ، تماس گرفت و بعد از استخدام در بخش آجیل فروشی مشغول شد.

در ۱۸ سالگی بعد از تجربه ای که از فروش آجیل داشت ، تصمیم گرفت خودش مستقیم آجیل بخرد و با بسته بندی و لیبل خودش آنها را بفروشد.

او یک دفتر تاسیس کرد و در مدت کوتاهی به آنچنان فروشی رسید که مجبور شد نیروی کار استخدام کند.

از دست دادن سرمایه

سال ۱۹۹۱ در ۲۰ سالگی با پس انداز ۲۰ هزار دلاری که داشت به پیشنهاد یکی از دوستان پدرش به خرید  پمپ بنزین ترغیب شد اما پول کافی نداشت ، برای همین پول های خود را در یک کارگزاری گذاشت تا بتواند وام بگیرد.چند ماه بعد مشخص شد این شرکت کره ای کلاهبردار بود و در نهایت علاوه بر اینکه نتوانست پمپ بنزین را بخرد ، تمام سرمایه خود را هم از دست داد

خرید املاک مصادره و توقیفی در مزایده ها

سال ۱۹۹۲ در شرکت مرهونات بعنوان کارمند صدور وام مشغول کار شد و بدون پول و شغل توانست جواز خرید و فروش املاک و مستغلات را بگیرد.

او در کمتر از شش ماه با تجربه که بدست آورد شرکت ارائه دهنده خدمات صدور مجوز وام را تاسیس کرد و توانست با جذب یک دلال درآمد خوبی بدست آورد.

در ادامه با پولی که از حق کمیسیون بدست می آورد شروع به خرید املاک مصادره و توقیفی در مزایده ها کرد.

مانی در ادامه با خرید و فروش املاک و بازسازی آنها به ثروت زیادی رسید و با تاسیس کمپانی «خوشبین» آنرا به شش ایالت دیگر آمریکا توسعه داد.

جمع آوری انواع ماشین های لوکس

در طول این سال املاک خوشبین مجموعا به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون دلار رسیدند و او در کنارش مشغول جمع آوری انواع ماشین های لوکس شد.

فقط ماشین های این میلیاردر افسانه ای او بالغ بر ۲۵ میلیون دلار ارزش دارند و خودروسازان مشهوری چون مکلارن ، بوگانی و پاگانی برای اول ماشین های اختصاصی نیز ساخته اند.

ازدواج با مدل مشهور

مانی خوشبین در سال ۱۳۹۰ وقتی ۴۱ ساله بود در دومین تجربه ازدواجش ! با لیلا میلانی مدل و کارآفرین معروف متولد کانادا با اصالت ایرانی ازدواج کرد.

لیلا میلانی متولد سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را با مدلینگ شروع کرد سپس شهرت اش با اجرا در شبکه FOX NEWS و NBC شروع شد و حالا شرکت «اکستنشن مو» دارد

ثمره این ازدواج دختری بنام پریسیلا (Priscilla) متولد ۱۳۹۱ و یک پسر بنام انزو پاشا (Enzo Pasha) متولد ۱۳۹۵ است.

انتشار کتاب میلیاردر افسانه ای ایرانی

مانی میلیاردر افسانه ای ایرانی در چند سال اخیر شروع به نوشتن کتاب های مختلفی کرده است که از آن جمله می توان به کتاب «راهکارهای یک سرمایه گذاری موفق» و «راهنمای خلاف گرا» می توان اشاره کرده که در آمریکا فروش بالایی داشته اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.