• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

دو کوهنورد پیشکسوت در سعود به ارتفاعات علم کوه یخ زدند + عکس

  • کد خبر : 40024
  • 15 ژانویه 2022 - 12:09
دو کوهنورد پیشکسوت در سعود به ارتفاعات علم کوه یخ زدند + عکس

دو کوهنورد حرفه‌ای و پیشکسوت قصد داشتند که به قله علم کوه صعود کنند در ارتفاع ۴۰۰۰ متری این کوه گرفتار سرمای شدید شدند و جان خود را از دست دادند.

طبق گزارشی که انجمن پزشکی فدراسیون کوهنوردی درباره جزییات این حادثه منتشر کرد از ساعتهای آغازین صبح چهارشنبه ۲۲ دی خبر گرفتار شدن و بروز حادثه برای کوهنوردان در منطقه علم‌کوه گزارش شده است.

بر اساس این خبر، دو نفر از کوهنوردان تهرانی به نام عباس کلهر مربی برف و حامد شاه‌ حسینی  راهنمای سنگ در منطقه «گرده آلمان‌ها»گرفتار شده بودند.

این دو کوهنورد که با برنامه‌ریزی که از قبل تعیین‌شده بود سه‌شنبه به قله علم‌کوه از مسیر گرده آلمان‌ها صعود کردند که به علت سرمای شدید، زمین‌گیر شدند.و با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ابتدا قرار بر اعزام تیمی در عصر چهارشنبه بود که به‌دلیل سرعت باد بالا و ارتفاع بالای پرواز، امکان اعزام نیرو با وجود آماده بودن تیم امداد و نجات میسر نشد.

اعزام نیروهای امداد برای نجات دو کوهنورد در ارتفاعات علم کوه

پس از هماهنگی‌های کمیته جست‌وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و امداد کوهستان سازمان امداد و نجات هلال احمر، در صبح  روز پنجشنبه پس از به دست آمدن اولین فرصت پرواز به منطقه علم‌کوه در قالب یک تیم شش‌ نفره از امدادگران کوهستان فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر به منطقه اعزام شد که پس از اعزام امداد هوایی مشترک فدراسیون کوهنوردی و جمعیت هلال احمر به منطقه علم‌کوه، تیم سه نفره ترکیبی نجات فدراسیون و هلال احمر در ارتفاع ۴۶۰۰ خرسان پیاده شدند و عملیات امداد را آغاز کردند.

دو کوهنورد پیشکسوت در سعود به ارتفاعات علم کوه یخ زدند

هلی‌کوپتر امداد به‌ دلیل مه‌آلودگی منطقه کلاردشت مجبور به برگشت به تهران شد تا در صورت ضرورت، دوباره به منطقه اعزام شود. در ساعت یک بعد از ظهر تیم امداد و نجات کوهستان کوهنوردانی که دچار حادثه شده بودند را یافتند اما یکی از کوهنوردان «حامد شاه‌حسینی» جان خود را از دست داده بود و «عباس کلهر» کوهنورد دیگر در وضعیت وخیمی بود و تلاش تیم امداد برای نجات دادن او نتیجه نداد و ساعت ۹ شب این مربی با سابقه هم جان باخت.

تیم امداد در حالی که قصد انتقال اجساد دو کوهنورد را داشت با شرایط هوایی متغیر و بارش برف و سرعت باد بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت مواجه شد و برای جلوگیری از حوادث بیشتر، در جان‌پناه خرسان مستقر شد تا با بهبود شرایط آب و هوایی به پایین برگردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.