• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

اگر بیش از یک خودرو دارید بخوانید

  • کد خبر : 40210
  • 26 ژانویه 2022 - 14:56
اگر بیش از یک خودرو دارید بخوانید

اخیرا مالیات برای خودروهایی که بیشتر از یک میلیارد تومان ارزش دارند در نظر گرفته شد ، و اگر خودروی بالای یک میلیارد داشته باشید مشمول پرداخت مالیات بر خودروهای لوکس می‌شوید، و همچنین اگر بیش از یک خودرو دارید و مجموع آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان می شود هم باید مالیات پرداخت کنید.

اگر دو خودرو دارید باید مالیات بدهید

مالیات خودروهای لوکس یا به عبارت خودروهای با ارزشی بیش از یک میلیارد تومان فقط صاحبان این قبیل خودروها را دربرنمی‌گیرد بلکه اگر فردی ارزش مجموع خودروهای خود و افراد تحت تکفل آن بیش از یک میلیارد تومان شود نیز باید مالیات بپردازند.

نحوه ارزش گذاری خودروهای بالای یک میلیارد

اخیرا، محمود علیزاده معاون سابق سازمان امور مالیاتی، درباره نحوه ارزش گذاری خودروهای بالای یک میلیارد توضیحاتی را ارائه داده است که طبق آن، ارزیابی ارزش هر دستگاه خودرو داخلی و خارجی معمولا برمبنای سال ساخت خودرو با اعمال ضریبی روی ارزش تعیین شده خودرو به استناد ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده ارزش‌گذاری صورت می‌گیرد.

از آنجا که ۹۰ تا ۹۵ درصد قیمت واقعی خودرو مبنای ارزش‌گذاری قرار می‌گیرد، اگر در این موضوع به هر دلیلی ارزش تعیین شده برای خودروهای موردنظر بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها باشد، همانطور که در  آیین‌نامه اجرایی این بند از تبصره ۶ و ۷ بودجه مشخص شده است، مشمولان می‌توانند با مراجعه، ارائه مدارک و مستندات مستدل به اداره امور مالیاتی محل سکونت‌شان نسبت به رقم ارزش گذاری شده برای خودروی مشخص متعرض شوند.

نرخ مالیات سالانه خودروهای بالای یک میلیارد

ارزش‌گذاری خوروهای بالای یک میلیارد تومان چه تصادفی و چه غیرتصادفی طبق نوع خودرو، سال ساخت، برند سازنده خودرو محاسبه می‌شود. گفتنی است که نرخ مالیات سالانه خودروهای بالای یک میلیارد به شرح ذیل تعیین شده است:

۱- تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد

۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد

۳- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد

۴- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد

کسانی که تا پایان بهمن ماه امسال مالیات متعلقه را باید پرداخت کنند، می‌توانند به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی https://www.intamedia.ir/ مراجعه کنند و همه اقلام خودروی خود را مشاهده کنند و مالیات تعلق گرفته به خودروی خود را نقدی پرداخت کنند.

افراد می‌توانند با شماره ملی و شماره موبایل به نام خود وارد سامانه ذکر شده شود و پس از احراز هویت از اطلاعات خود، خودروهایی که به نامش است و ارزش آن‌ها آگاه شود. علاوه بر این، از میزان میزان مالیات تعلق گرفته به خودرو یا خودروهای خود نیز می‌توانند اطلاع یابند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.