• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

اجرای حکم قصاص با قسم ۵۰ نفر در دادگاه

  • کد خبر : 40367
  • 02 فوریه 2022 - 12:44
اجرای حکم قصاص با قسم ۵۰ نفر در دادگاه

مردی که با شلیک چند گلوله مردی را در بزرگراه آزادگان، خروجی اتوبان خلیج‌ فارس به قتل رسانده بود با قسم ۵۰ نفر در دادگاه حکم قصاصش صادر شد.

قتل با شلیک گلوله

عصر روز ۱۶آبان ماه سال۹۶ یک مرد با تماس با پلیس گفت پسرعمه‌اش با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

این مرد در توضیح ماجرا به پلیس گفت: من و پسرعمه‌ام و پسر  ۴‌ساله‌اش برای دیدن دوستش به حوالی بزرگراه خلیج‌فارس رفتیم. دوستش که  یک پژو۲۰۷ داشت وقتی ما را دید پیاده شد و به سرعت به طرف پسرعمه‌ام شلیک و فرار کرد. من پسرعمه‌ام را به بیمارستان رساندم اما او جانش را از دست داد.

پلیس با مطلع شدن از حادثه دوست مقتول را دستگیر کرد. اما او درگیری با مقتول را پذیرفت اما ادعا کرد تیراندازی ناخواسته اتفاق افتاده است و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

مقتول به سمت ماشینم سنگ پرتاب کرد

در جلسه دادگاه اولیای دم خواهان قصاص قاتل شدند، و مرد متهم در دفاع گفت: من و مقتول با هم دوست بودیم، با هم اختلاف حساب پیدا کردیم. روز حادثه با هم قرار گذاشتیم و قرار بود او پولم را پس بدهد اما وقتی از راه رسید به سمت ماشینم سنگ پرتاب کرد و ناگهان برایم اسلحه کشید اما من دستش را گرفتم و ناگهان از اسلحه‌اش تیر شلیک شد و به او برخورد کرد. من هم از ترس فرار کردم تا اینکه فهمیدم او کشته شده است. باور کنید من اسلحه‌ای نداشتم و کلت متعلق به‌خودش بود.

پسر دایی مقتول که شاهد حادثه بود و به جرم قاچاق مواد‌مخدر دستگیر و زندانی شده بود گفت: متهم بی‌مقدمه اسلحه کشید و پسرعمه‌ام را به قتل رساند و حالا برای فرار از مجازات داستان‌سرایی می‌کند.

متهم قتل عمد را انکار می‌کرد. و قضات دادگاه تشخیص دادند که شاهد صلاحیت شهادت را ندارد. به این ترتیب پرونده از موارد لوث تشخیص داده شد و هیأت قضایی حکم به برگزاری قسامه دادند.

اجرای حکم قصاص با  قسم ۵۰ نفر در دادگاه

در دور دوم رسیدگی به این پرونده اولیای دم ۵۰ نفر از بستگان نسبی مرد در دادگاه حاضر شدند. آنها سوگند یاد کردند که متهم قاتل است. با  قسم ۵۰ نفر در دادگاه در ادامه قضات دادگاه حکم به قصاص متهم دادند. هرچند متهم و وکیل مدافعش به این رأی دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

عاقبت قضات شعبه۳۲ دیوان رأی دادگاه را تأیید کردند و پرونده برای اجرای حکم قصاص به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

تلاش‌هایی برای رضایت اولیا دم صورت گرفت، اما اولیای دم برای اجرای حکم قصاص اصرار کردند و عاقبت متهم در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و اعدام شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.