• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

هشدار توقف تولید ۵ خودرو در کشور

  • کد خبر : 42793
  • 02 آگوست 2022 - 10:09
هشدار توقف تولید ۵ خودرو در کشور

در بحث خودروسازی تاکنون هشدار توقف پنج خودرو را داریم طبق فرمان ۷ ماده‌ای رئیس‌جمهور تا چند ماه آینده خط تولید پژو متوقف می‌شود و خودرو اقتصادی باکیفیت وزارت صمت‌ قول داده که در صنعت خودروسازی جایگزین شود.

هشدار توقف تولید ۵ خودرو در کشور

سیدمحمود هاشمی رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد کشور با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد و با اشاره به نگاه جدید سازمان ملی استاندارد، بیان کرد : در بحث خودروسازی تاکنون هشدار توقف پنج خودرو را داریم، و طبق فرمان ۷ ماده‌ای رئیس‌جمهور تا چند ماه آینده خط تولید پژو متوقف می‌شود و خودرو اقتصادی باکیفیت وزارت صمت‌ قول داده که در صنعت خودروسازی جایگزین شود. نگاه سازمان، نگاه تحولی است و همه شئونات زندگی مردم به استاندارد گره خورده است.

سازمان ملی استاندارد به کیفیت خودروها و سایر صنایع ورود کرد

او همچنین گفت: سازمان ملی استاندارد به کیفیت خودروها و سایر صنایع ورود کرد و پس از برگزاری جلسه و توافق‌نامه ۲۲ ماده‌ای که باید این استانداردها رعایت شود در غیر این صورت به توقف تولید منجر می‌شود.

سازمان ملی استاندارد با فرمایش‌های رهبری بحث کیفیت و سلامت و ایمنی را در همه شئون زندگی مردم را دنبال می‌کند و شرعا و قانونا وکیل مردم است.

همه شئون زندگی مردم با استاندارد ارتباط دارد

سیدمحمود هاشمی در ادامه افزود : همه شئون زندگی مردم با استاندارد ارتباط دارد، از صادرات، واردات، تولید، محصولات خوراکی گرفته برخی کالاها به سمت استاندارد تشویقی می‌روند تا توسعه صادرات داشته باشند.

در سطح استان نیز نگاه تحولی استاندارد مدنظر است، و بخشی به‌عنوان نظارت بر اجرای استاندارد داریم که این مسائل  به‌صورت جدی دنبال شود.

عزم سازمان ملی بر این است که بتواند ضامن کیفیت سلامت و خدمات مردم به‌معنای واقعی کلمه باشد، گفت: استاندارد سازمان تخصصی و فنی که کارکنان از جنس انقلاب هستند.

ضعیف کار کردن استاندارد اعتماد عمومی را سلب کرده و مردم را بی‌اعتماد می‌کند

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: استاندارد با یک سرمایه اجتماعی مهم به‌نام اعتماد عمومی سروکار دارد، به همین دلیل ضعیف کار کردن استاندارد این اعتماد عمومی را سلب کرده و مردم را بی‌اعتماد می‌کند. بی‌اعتماد شدن نسبت به استاندارد به معنای اینکه اجناس داخلی از چشم میفتد.مهر استاندارد روی اجناس باید حساب‌شده باشد و هیچ تعارفی در این زمینه نداریم.

استاندارد با پیوست اخلاقی، دینی و وجدانی باشد

محمدی‌لائینی همچنین گفت : در ارتباط عملکرد استاندارد در گذشته باید با مقصران برخورد شود، استاندارد با پیوست اخلاقی، دینی و وجدانی باشد و بعضی اوقات با ضعف عملکردی از بعد رقیب‌تراشی باید وارد شویم همین کاری که مجلس تصمیم گرفت متاسفانه تصمیمش ابتر ماند.این تصمیم که خودروهای ارزان‌قیمت خارجی وارد کند چرا ورود خودروی خارجی ممنوع باشد و چهار دهه و اندی دو خودروساز انحصارا بازار را گرفتند ورود خودرو ممنوع باشد یا اگر هم بیاید خودروهای چند میلیاردی باشد چه اشکالی دارد خودروهای ارزان قیمت ولی با کیفیت وارد شود؟ این مصوبه دولت بود ولی باز بنظرم همان مافیا دخالت کردند و قیمت را بالا بردند. استاندارد نباید هیچ تعارف و اغماضی داشته باشد، لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42793

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.