• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

آیفون ۱۴ ،گلکسی اس ۲۲ ،پیکسل ۷ کدام گوشی بهترین نمایشگر را دارد؟

  • کد خبر : 43826
  • 05 نوامبر 2022 - 9:05
آیفون 14 ،گلکسی اس 22 ،پیکسل 7 کدام گوشی بهترین نمایشگر را دارد؟

دوربین ها مورد توجه قرار می گیرند و عمر باتری مورد بررسی قرار می گیرد، اما اهمیت نمایشگرها را هنگام انتخاب گوشی هوشمند دست کم نگیرید. بیشترین زمانی که صرف تعامل با گوشی خود می کنید، صرف صفحه نمایش آن می شود، بنابراین باید در نظر داشته باشید که کدام گوشی پرچمدار بهترین نمایشگر را دارد.هم اپل و هم گوگل گوشی های پرچمدار پاییزی خود را عرضه کردند و از اوایل سال جاری به خانواده گلکسی اس ۲۲ سامسونگ پیوستند.

آیفون ۱۴ ،گلکسی اس ۲۲ ،پیکسل ۷  کدام گوشی بهترین نمایشگر را دارد؟

یکی از این گوشی ها به طور قابل توجهی بلندتر از بقیه است. در حالی که آیفون ۱۴ و گلکسی اس ۲۲ صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی ارائه می دهند، با پیکسل ۷ یک پنل ۶٫۳ اینچی دریافت می کنید. ۰٫۲ اینچ فضای کاری اضافی ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد.

پیکسل ۷ با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰، پنل OLED پیکسل ۷ ۴۱۶ پیکسل در هر اینچ (ppi) را ارائه می دهد. این به دنبال تراکم ۴۲۵ppi گلکسی S22 و ۴۶۰ppi است که آیفون ۱۴ ارائه می دهد. در واقع، آیفون دارای وضوح تصویر ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ است.

هر سه تلفن دارای حاشیه‌های نازکی در اطراف صفحه‌نمایش هستند که از لبه‌ای به لبه دیگر کشیده می‌شوند، اگرچه قاب پایینی Pixel 7 کمی بزرگ‌تر از چیزی است که در S22 و iPhone 14 می‌بینید. تلفن‌های Google و Samsung هر کدام دارای برش‌هایی برای جلوی خود هستند. آیفون ۱۴ همچنان دارای یک بریدگی است که دوربین جلو و سنسورهای مورد نیاز برای قابلیت باز کردن قفل Face ID اپل را در خود جای داده است. (فقط مدل‌های آیفون ۱۴ پرو این مشکل را برطرف کرده‌اند.) این امر باعث کاهش بیشتر فضای قابل استفاده صفحه نمایش در آیفون ۱۴ می‌شود.

نرخ تازه‌سازی به یک جنبه مهم برای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. در سال‌های اخیر، سازندگان تلفن شروع به اضافه کردن نمایشگرهایی با قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی بالاتر کرده‌اند تا فعالیت‌هایی مانند اسکرول راحت‌تر انجام شود. بازی‌هایی که از نرخ تازه‌سازی سریع پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند گرافیک فراگیرتری نیز ارائه دهند.

نرخ تازه سازی بالا تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود. هنگامی که فعالیت روی صفحه نمایش ثابت تر باشد، تلفن های رده بالاتر نیز می توانند نرخ تازه سازی خود را کاهش دهند. هرچه سرعت تازه‌سازی کندتر باشد، انرژی کمتری مورد نیاز است، بنابراین نرخ‌های تازه‌سازی که می‌توانند در لحظه تطبیق پیدا کنند، می‌توانند فشار روی عمر باتری گوشی را کاهش دهند.

زمانی که صحبت از نرخ به‌روزرسانی به میان می‌آید، یک طبقه‌بندی واضح در میان این تلفن‌ها وجود دارد. گلکسی اس ۲۲ با قابلیت مقیاس پذیری تا ۱۲۰ هرتز، بهترین در میان این دسته است. برای مواقعی که به سرعت تازه‌سازی سریع‌تر نیازی نیست، پنل S22 می‌تواند تا ۴۸ هرتز کاهش یابد. اگر طیف وسیع‌تری از نرخ‌های تازه‌سازی می‌خواهید، Galaxy S22 Ultra 1199 دلاری را در نظر بگیرید که بسته به شرایط بین ۱ هرتز و ۱۲۰ هرتز مقیاس دارد.

نرخ تازه‌سازی قابل تنظیم پیکسل ۷ کمی محدودتر است. در صورت نیاز، می تواند تا ۹۰ هرتز مقیاس شود، اما بقیه زمان ها، گوشی گوگل دارای صفحه نمایش ۶۰ هرتز است. برای مطابقت با حداکثر نرخ تازه‌سازی گلکسی اس ۲۲، باید قیمت پیکسل ۷ پرو ۸۹۹ دلاری را بپردازید.

با این حال، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی پیکسل ۷ بهتر از آن چیزی است که اپل با آیفون ۱۴ ارائه می‌کند. پرچمدار سطح پایه اپل نرخ ۶۰ هرتز ثابتی دارد، زیرا سازنده تلفن همچنان با نرخ تازه‌سازی سریع به عنوان یک ویژگی محدود به مدل‌های حرفه‌ای خود برخورد می‌کند. .

این روزها سازندگان تلفن تاکید بیشتری بر روشنایی دارند

به نظر می رسد این روزها سازندگان تلفن تاکید بیشتری بر روشنایی دارند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. روشن‌تر بودن صفحه نمایش به معنای تجربه لذت‌بخش‌تر با تلفن شما است .

سه گوشی مورد بررسی همگی ادعاهای زیادی در زمینه روشنایی دارند و اپل می گوید که آیفون ۱۴ می تواند حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت را با HDR روشن کند. طبق گفته گوگل، پیکسل ۷ می تواند به حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت برسد، در حالی که سامسونگ حداکثر روشنایی S22 را ۱۳۰۰ نیت ذکر کرده است.

پنل های OLED

هر سه گوشی از پنل های OLED استفاده می کنند که خبر بسیار خوبی است. (این نیز یک پیشرفت نسبتاً جدید است – چندی پیش بود که اپل هنوز برای صفحه نمایش های آیفون های سطح پایه خود به LCD روی آورد.) این به معنای رنگ مشکی واقعی تر، کنتراست بهتر و رنگ ها با پاپ بیشتر نسبت به آنچه در صفحه نمایش می بینید است.

معیارها نشان می دهد که اپل صفحه نمایش رنگارنگ تری را ارائه می دهد، زیرا آیفون ۱۴ در گرفتن طیف رنگی sRGB و DCI-P3 بیشتر از گلکسی اس ۲۲ و پیکسل ۷ پیشتاز است. توجه داشته باشید که اعداد Galaxy S22 نشان داده شده در بالا با نمایشگر تنظیم شده در حالت طبیعی ثبت شده اند. Galaxy S22 همچنین یک حالت Vivid ارائه می دهد که رنگ ها را به طور چشمگیری افزایش می دهد .

در مورد دقت، گلکسی S22 بهترین رتبه بندی Delta-E را دارد که نشان می دهد رنگ های آن نسبت به دو گوشی دیگر واقعی تر است. با ۰٫۲۲ در حالت طبیعی، Galaxy S22 کمی جلوتر از امتیاز ۰٫۲۵ آیفون ۱۴ به پایان می رسد. (اعداد نزدیک به صفر در این تست بهتر هستند.) البته، اگر به حالت Vivid بروید، امتیاز Delta-E گلکسی S22 به ۰٫۳۳ می رسد. پیکسل ۷ عقب را با امتیاز ۰٫۲۸ نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.