• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

از سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۱۰۰ نوزاد با علائم اعتیاد متولد شده اند

  • کد خبر : 44985
  • 08 ژانویه 2023 - 12:15
از سال 2017 بیش از 1100 نوزاد با علائم اعتیاد متولد شده اند

در پنج سال گذشته بیش از ۱۱۰۰ نوزاد با علائم اعتیاد در اسکاتلند به دنیا آمده اند، که منجر به درخواست خدمات پیشرو در زمینه الکل و مواد مخدر در اسکاتلند شده است. لیبرال دموکرات های اسکاتلند از دولت اسکاتلند خواسته اند تا برای حمایت از نوزادانی که با سندرم پرهیز از نوزاد متولد می شوند، سرمایه گذاری کند.

این وضعیت به این معنی است که کودکان به دلیل سوء استفاده مادر از مواد قانونی یا غیرقانونی در دوران بارداری علائم اعتیاد به مواد مخدر را نشان می دهند.

از سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۱۰۰ نوزاد با علائم اعتیاد متولد شده اند

ارقام به دست آمده توسط این حزب از طریق قانون آزادی اطلاعات نشان می دهد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱۱۲۳ نوزاد با این بیماری در اسکاتلند متولد شده اند.

الکس کول همیلتون، رهبر حزب لیبرال دموکرات، گفت وزراء باید اقدامات بیشتری را پس از گزارش گروه ویژه مرگ مواد مخدر اسکاتلند مبنی بر اینکه بودجه در این منطقه “به طرز تاسف باری ناکافی” است، انجام دهند. این ارقام کاملاً دلخراش هستند. شاید هیچ شروع بدتری در زندگی برای یک نوزاد تازه متولد شده وجود نداشته باشد.

«سال گذشته، کارشناسان مستقل بودجه فعلی دولت برای مواد مخدر و الکل را برای این سطح از وضعیت اضطراری عمومی بسیار ناکافی توصیف کردند. وضعیت اسکاتلند در این مورد چندین برابر بدتر از هر جای دیگری در اروپا شده است.

سخنگوی دولت اسکاتلند در این باره گفت: “هیچ نوزاد تازه متولد شده ای نباید به مواد وابسته باشد، و ما در حال افزایش سرمایه گذاری در خدمات محلی و ارائه حمایت از زنان و خانواده ها به عنوان بخشی از ماموریت ملی خود برای مقابله با اضطراری مرگ ناشی از مواد مخدر هستیم.”

اسکاتلند در حال تأمین مالی یک خدمات تخصصی ملی مسکونی برای خانوادهاست که توسط انجمن خیریه و مسکن فینیکس فیوچرز در سالتکوتس، شمال آیرشایر اداره می شود تا از والدین یا زوج های مجرد همراه با فرزندانشان حمایت کند. این سرویس که در ماه نوامبر افتتاح شد، همچنین از زنان در دوران بارداری و مادر شدن حمایت می کند.

علائم اعتیاد در نوزاد

علائم NAS، ناشی از انتقال خون از مادر به جنین در دوران بارداری، شامل لرزش غیرقابل کنترل، بیش فعالی، لکه‌دار شدن پوست و گریه شدید است.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.