• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
19

نکاتی که باید قبل از گرفتن ناخن رعایت کنید

  • کد خبر : 5316
  • 31 آگوست 2019 - 11:00

ممکن است ناخن گرفتن، امری ساده به نظر برسد، اما در اغلب مواقع اگر به درستی انجام نشود می‌تواند مشکلات کوچکی مانند شکاف‌های ناخن یا فرو رفتگی ناخن در گوشت را برای ما به وجود آورد.

بعضی‌ها دوست دارند ناخن‌هایشان را بلند کنند و بعضی کوتاه. داشتن ناخن‌های کوتاه یا بلند، گاهی مهم نیست؛ نکته مهم این است که ناخن‌ها به خوبی کوتاه شده باشند و تمیز، محکم و زیبا به نظر برسند. پس برای این که ناخن‌هایی تمیز، محکم و سالم داشته باشید، به موارد زیر عمل کنید:

قبل از هر کاری مطمئن شوید که ابزار مورد نیاز را برای شروع کار آماده کرده اید: ۱ – ناخن گیر ۲- سوهان ناخن ۳ – دستمال

باید و نبایدهای گرفتن ناخن 

ناخن گیر‌های کوچک و متوسط و دارای تیغه با انحنای کم، برای اصلاح ناخن‌های دست و ناخن گیر‌های بزرگ و با تیغه بدون انحنا برای ناخن‌های پا مناسب است. ناخن گیر خود را تمیز و ضد عفونی کنید. قبل از شروع، حتما باید مطمئن شوید که ناخن گیر تمیز است. داشتن یک ناخن گیر شخصی توصیه می‌شود، اما زمانی که شما و شخص یا اشخاص دیگری از ناخن گیر به صورت مشترک استفاده می‌کنید، ضدعفونی کردن آن، قبل از شروع کار ضروری است. ناخن‌های خود را به خوبی شست وشو دهید.

شما می‌توانید به هنگام دوش گرفتن، ناخن‌های خود را هم تمیز کنید یا دست و پای خود را با صابون‌های ضد باکتری بشویید و به خوبی آن‌ها را با حوله خشک کنید تا آب اضافه آن پاک شود. این مرحله نه فقط ناخن‌های شما را تمیز می‌کند بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا نرم‌تر و در نتیجه کوتاه کردن آن‌ها راحت‌تر شود. باید گرفتن ناخن‌ها را در مکانی انجام دهید که نور مناسب داشته باشد و شما به وضوح ببینید که در حال انجام چه کاری هستید.

دستمال یا سطلی آماده کنید تا بتوانید ناخن‌های گرفته شده را دور بریزید. قبل از شروع به کار آن‌ها را به دقت بررسی کنید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن‌ها را تا حدی که اندکی از سفیدی شان دیده شود، کوتاه کنید یا اندکی بلندتر و با سرگرد یا صاف اصلاح شود؟ پس از این که به نتیجه رسیدید، ناخن گیر را باز و شروع به گرفتن ناخن‌ها کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5316

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.