• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

ثروتمندترین فوتبالیست جهان چه کسی است ؟

  • کد خبر : 53314
  • 21 فوریه 2024 - 17:59

نشریه فوربس، فهرست ثروتمندترین فوتبالیست‌ جهان را منتشر کرد.

ثروتمندترین فوتبالیست جهان

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بیش از یک‌دهه است که حاکمین بلامنازع دنیای فوتبال هستند. دو بازیکنی شاغل در دو باشگاه بزرگ اروپایی، پاری‌سن ژرمن و منچستریونایتد. به‌راحتی می‌توان حدس زد که این دو ابرستاره جزء ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا هستند. اما سوال اینجا است که ثثروتمندترین فوتبالیست جهان کدام بازیکن است؟

بر اساس اعلام نشریه فوربس، لیونل مسی سال گذشته در میان تمامی ورزشکاران دنیا بیشترین درآمد را داشته است. اما اگر فارغ از درآمد سال گذشته، به دنبال پیدا کردن ثروتمندترین فوتبالیست دنیا باشیم، در کمال شگفتی، این عنوان نه به مسی تعلق می‌گیرد و نه به کریستیانو رونالدو.

در فهرست پثروتمندترین فوتبالیست جهان، مسی با درآمد ۱۳۰ میلیون دلاری در صدر جدول ایستاده و رتبه دوم در اختیار لبرون جیمز، ستاره بسکتبال آمریکا با ۱۲۱ میلیون دلار است. کریستیانو رونالدو هم با درآمد ۱۱۵ میلیون دلاری در رتبه سوم ایستاد. رتبه چهارم این فهرست هم به نیمار تعلق دارد که در سال گذشته ۹۵ میلیون دلار درآمد داشت.

اولین و ثروتمندترین فوتبالیست جهان

عنوان ثروتمندترین فوتبالیست جهان در کمال تعجب به کاپیتان تیم ملی برونئی تعلق می‌گیرد: فائق بولکیا . ثروت او البته نه از فوتبال بلکه از خانواده‌اش نشات می‌گیرد. پدر او، جفری بولکیا، پرنس بروئنی و عمویش سلطان این کشور است.

بولکیا در نوجوانی به آکادمی‌های ساوتهمپتون، چلسی، و لسترسیتی رفت ولی در نهایت نتوانست به تیم‌های لیگ برتری بپیوندد و در سال ۲۰۲۰ فوتبالش را از ماریتیمو در پرتغال آغاز کرد. بولکیا بعد از یک سال به تایلند رفت و تا امروز، در تیم چونبوری این کشور بازی می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53314

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.